Do Lobez začne jezdit trolejbus 15, konečná bude průjezdná

Plzeňští radní schválili Optimalizaci plzeňské MHD. Její první etapa má vstoupit v platnost na přelomu října a listopadu po dokončení rekonstrukce tramvajové trati na Karlovarské ulici a přináší několik zásadních změn. Týkají se převážně víkendového provozu na tramvajových a trolejbusových linkách a...

Cílená propagace v Plzni

Plzeňští radní schválili Optimalizaci plzeňské MHD. Její první etapa má vstoupit v platnost na přelomu října a listopadu po dokončení rekonstrukce tramvajové trati na Karlovarské ulici a přináší několik zásadních změn. Týkají se převážně víkendového provozu na tramvajových a trolejbusových linkách a nočního provozu.
"Cílem optimalizace je zajistit při nezvýšených finančních prostředcích zkvalitnění a zatraktivnění MHD zavedením kratšího intervalu v hlavním období dne na páteřních linkách a dále zajištění návazností spojů v přestupních uzlech a tzv. prokladů linek," říká mluvčí magistrátu dita Vighová. Toho bude podle ní dosaženo prodloužením intervalu v ranních a večerních hodinách, na méně zatížených linkách a nasazováním kratších typů vozidel úměrně poptávce.

· Základní atraktivní interval na páteřních linkách je navržen 7,5 minuty, ten však má být předložen RMP ke schválení až 20.8.2009 po detailnějším projednání a vyhodnocení připomínek.

Změny tras linek:
· linka 10 nově v trase (Skvrňany -) CAN – Slovany – Čechurov (bude jezdit jen v pracovní dny)
· linka 13 nově v trase NC Olympia – Černice – Slovany – Anglické nábřeží – Doubravka, Na Dlouhých
· nová linka 15 v trase CAN – Hlavní nádraží – Lobzy

Změny jízdních řádů:
V první etapě optimalizace budou změněny jízdní řády nočních autobusových linek, víkendové jízdní řády všech tramvajových a trolejbusových linek a jízdní řády linek 10 a 13 v pracovní dny.

Popis změn:
· na tramvajových linkách 1, 2, 4 a trolejbusové lince 16 je navržen o víkendu od 7 do 20 hodin interval 7,5 minuty, na trolejbusových linkách 11, 12, 13, 15 interval 15 minut
· ráno do 7. hod. a večer po 20. hod. se tyto intervaly prodlužují na 10 minut u linek 1, 2, 4 a 16 a na 20 minut u linek 11, 12, 13, 15
· je snaha zamezit, aby vozy dvou linek v souběžné trase jely v nějakém úseku ve stejnou dobu, vždy bude mezi nimi zachovaný časový odstup, ideálně budou vzájemně půlit svůj interval (tzv. proklad linek)
· linky 1 a 2 mezi Sady Pětatřicátníků a Mikulášským náměstím pojedou v prokladu v souhrnném intervalu 3:45 minuty přes den a 5 minut ráno a večer
· linky 11 a 15 pojedou od CAN k Pietasu v prokladu v souhrnném intervalu 7,5 minuty přes den, na Americké a U Prazdroje trolejbus každé 3 minuty
· v Sadech Pětatřicátníků a Pod Záhorskem se celý den budou setkávat vozy linek 1 a 4, takže při cestě z Bolevce na Bory nebo z Košutky na Slovany bude možný přestup bez čekání, totéž v opačném směru
· na každý trolejbus linky 13 z Černic bude na Slovanech navazovat tramvaj linky 1 do centra města, v opačném směru bude na každou druhou jedničku navazovat třináctka do Černic s konstantní dobou na přestup 3 minuty
· na lince 13 budou o víkendu nasazeny pouze nízkopodlažní trolejbusy, tím dojde ke zvýšení cestovního komfortu, změnu ocení především cestující s omezenou pohyblivostí a maminky s kočárky
· konečná v Lobzích bude průjezdná, trolejbusy zde tedy nebudou odstavovány na delší čas, toto ocení především místní obyvatelé, kteří si stěžují na hluk

· Změny v noční dopravě
· od půlnoci do dvou hodin pravidelný interval 60 minut v pracovní dny, 30 minut v sobotu a v neděli
· o víkendu budou obslouženy městské části, kam dosud noční autobusy nezajížděly (Červený Hrádek, Litice, Křimice, Radčice)
· bude zajištěna návaznost na noční vlaky do Prahy a z Prahy

Definitivní dopracovaný návrh má být schválen Radou města Plzně 20.8.2009 a spuštěn na přelomu října a listopadu 2009. SVSMP i PMDP, a.s. budou pečlivě sledovat, jak se navržené změny osvědčily a na základě získaných podnětů a zkušeností se bude systém veřejné dopravy dále upravovat.


Výhled do budoucna
V polovině roku 2010 má být spuštěna druhá etapa optimalizace, která bude zahrnovat změny na autobusových linkách a také úpravy jízdních řádů tramvají a trolejbusů v pracovní dny. Tato změna se váže na zahájení provozu na nové trolejbusové trati na Borská pole. Největší změny v linkovém vedení i v jízdních řádech lze očekávat právě v oblasti Borských polí a Domažlické třídy, dále na autobusových linkách na Severním předměstí a v Doubravce. Mají vzniknout i úplně nová spojení, např. autobusové linky ze Skvrňan na Borská pole nebo v Kotíkovské ulici.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
čt 09.07.2009 10:51



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka