Sedm tramvají typu KT8 nechají do září 2009 zmodernizovat Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP). První rekonstruovaný vůz, částečně nízkopodlažní, vyjede do ulic ve středu. Další bude dodán v červenci a říjnu 2007, poslední v září 2009. Tramvaj, jejíž rekonstrukci realizuje firma Pragoimex ve spolupráci s Krnovskými opravnami a strojírnami a firmou CEGELEC, nabízí současně jako první v Plzni celoplošnou reklamu. Řekl to dopravně-provozní ředitel PMDP Václav Zikmund.
Tramvaje typu KT8 jezdí v Plzni od roku 1988 a nyní je jich v provozu 12. V rekonstruovaných vozidlech bude střední článek s nízkou plošinou pro lidi na vozíčku a cestujícími s kočárky. Za kompletní rekonstrukci jednoho vozu zaplatí PMDP zhruba 15 milionů korun. Repasovaná tramvaj je dlouhá téměř 30,5 metru. K sezení nabízí 50 míst, ke stání 166.
Všech sedm částečně nízkopodlažních zrekonstruovaných tramvají nabídnou PMDP firmám také jako reklamní produkt. Podle požadavků nechají vybavit interiér a exteriér reklamou. Kromě klasického venkovního polepu se reklama může objevit i na podlaze a stropě vozu, na sedačkách i vnitřních bočnicích mezi sedačkami, doplnil Zikmund. První zakázku uzavřely PMDP s Plzeňským Prazdrojem. Za úpravu interiéru zaplatil podnik zhruba 300.000 korun. Celkové náklady na reklamu, včetně venkovních polepů, nesdělil.
PMDP získaly v roce 2006 z reklamy zhruba deset milionů korun. "Před osmi lety jsme začínali na milionu a výnosy stále zvyšujeme," dodal Zikmund. Zájem o celoplošnou venkovní reklamu, které PMDP mají na zhruba 40 procentech tramvají, projevují větší firmy. Menší subjekty volí hlavně formu letáků uvnitř vozu. Podle Zikmunda je tramvaj jako médium z hlediska cestujících a podniků nejsledovanějším vozem PMDP v Plzni. PMDP mají zpracovanou i studii, která předkládá přitažlivost a využitelnost jednotlivých barev ve vztahu k reklamě na vozech městské dopravy.
Rekonstrukce tramvaje trvá pět měsíců. "Interiér děláme v závodě v Krnově podle požadavků zákazníka," doplnil Jaroslav Křemen, generální ředitel firmy Pragoimex. V Česku dodá firma modernizované vozy KT8 například do Prahy, Ostravy, Brna. Nyní jedná například se Sarajevem.