Do ulic Plzně včera vyjela rekonstruovaná tramvaj

Sedm tramvají typu KT8 nechají do září 2009 zmodernizovat Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP). První rekonstruovaný vůz, částečně nízkopodlažní, vyjede do ulic ve středu. Další bude dodán v červenci a říjnu 2007, poslední v září 2009. Tramvaj, jejíž rekonstrukci realizuje firma Pragoimex ve spolupráci s Krnovskými opravnami a strojírnami a firmou CEGELEC, nabízí současně jako první v Plzni celoplošnou reklamu.

Cílená propagace v Plzni

Sedm tramvají typu KT8 nechají do září 2009 zmodernizovat Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP). První rekonstruovaný vůz, částečně nízkopodlažní, vyjede do ulic ve středu. Další bude dodán v červenci a říjnu 2007, poslední v září 2009. Tramvaj, jejíž rekonstrukci realizuje firma Pragoimex ve spolupráci s Krnovskými opravnami a strojírnami a firmou CEGELEC, nabízí současně jako první v Plzni celoplošnou reklamu. Řekl to dopravně-provozní ředitel PMDP Václav Zikmund.
Tramvaje typu KT8 jezdí v Plzni od roku 1988 a nyní je jich v provozu 12. V rekonstruovaných vozidlech bude střední článek s nízkou plošinou pro lidi na vozíčku a cestujícími s kočárky. Za kompletní rekonstrukci jednoho vozu zaplatí PMDP zhruba 15 milionů korun. Repasovaná tramvaj je dlouhá téměř 30,5 metru. K sezení nabízí 50 míst, ke stání 166.
Všech sedm částečně nízkopodlažních zrekonstruovaných tramvají nabídnou PMDP firmám také jako reklamní produkt. Podle požadavků nechají vybavit interiér a exteriér reklamou. Kromě klasického venkovního polepu se reklama může objevit i na podlaze a stropě vozu, na sedačkách i vnitřních bočnicích mezi sedačkami, doplnil Zikmund. První zakázku uzavřely PMDP s Plzeňským Prazdrojem. Za úpravu interiéru zaplatil podnik zhruba 300.000 korun. Celkové náklady na reklamu, včetně venkovních polepů, nesdělil.
PMDP získaly v roce 2006 z reklamy zhruba deset milionů korun. "Před osmi lety jsme začínali na milionu a výnosy stále zvyšujeme," dodal Zikmund. Zájem o celoplošnou venkovní reklamu, které PMDP mají na zhruba 40 procentech tramvají, projevují větší firmy. Menší subjekty volí hlavně formu letáků uvnitř vozu. Podle Zikmunda je tramvaj jako médium z hlediska cestujících a podniků nejsledovanějším vozem PMDP v Plzni. PMDP mají zpracovanou i studii, která předkládá přitažlivost a využitelnost jednotlivých barev ve vztahu k reklamě na vozech městské dopravy.
Rekonstrukce tramvaje trvá pět měsíců. "Interiér děláme v závodě v Krnově podle požadavků zákazníka," doplnil Jaroslav Křemen, generální ředitel firmy Pragoimex. V Česku dodá firma modernizované vozy KT8 například do Prahy, Ostravy, Brna. Nyní jedná například se Sarajevem.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
čt 07.06.2007 10:35



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka