Město Dobřany připravilo pro své občany v sobotu 26.září 2009 v době od 9:00 hodin do 11:00 hodin mimořádné úřední hodiny oddělení evidence obyvatel na svém městském úřadě.
Občané si tak ve městě mohou vyřídit v tento den trvalý pobyt ve městě a zároveň si vyřídit nezbytné dokumenty pro vydání občanského průkazu.
Občanem města se člověk stává v zásadě dvěma způsoby. Buď se narodí, nebo se přistěhuje. V tom prvním případě jde o zásluhu jeho rodičů nikoliv jeho samého. Přesto je přivítán obřadně a s poctami při oblíbeném společenském setkání nazvaném „vítání občánků“. Ve druhém případě si všeobecně přirozenou povinnost přihlášení k místu, kde trvale a již třeba několik let bydlí, musí občan vyřídit sám. Je to ve prospěch občana samotného a zároveň i ve prospěch města.
Město tak chce těm občanům, kteří si tyto záležitosti nestačí vyřídit v rámci úředních hodin v průběhu týdne, například z pracovních důvodů vyjít vstříc mimořádně rozšířenými úředními hodinami. V případě zájmu ze strany občanů tyto rozšířené úřední hodiny budou pravidelně opakovány.
Paralelním cílem města je skutečnost většího počtu občanů s trvalým pobytem. Právě podle tohoto počtu se přerozdělují v České republice příjmy z daní do měst a obcí. Město tak chce, aby všichni Ti, kdo v Dobřanech reálně trvale bydlí tam bydleli i papírově, tedy registračně. I tito lidé čerpají veřejné služby ve městě, které město v rámci svých mandatorních výdajů platí právě z daní, které dostane podle počtu obyvatel trvale hlášených, tedy registrovaných. Týká se to tedy obyvatel, kteří užívají veřejných služeb, na které v lepším případě přispívají symbolickou daní z nemovitosti.
Mimořádné úřední hodiny evidence obyvatel Městského úřadu v Dobřanech
Sobota, 26.9. 2009, od 9:00 do 11:00, v přízemí Radnice města Dobřany, náměstí T.G.M. 1.
Možnost telefonické rezervace: Tel: 377 195 832, kontaktní osoba paní Dana Bernklauová