Domácí lihoviny v Česku kralují

Hosté více než 30 tisíc českých hospůdek, restaurací, vináren a barů jednoznačně upřednostňují domácí značky lihovin před zahraničními. Podle průzkumu agentury Data Servis zveřejněného na konci června se tuzemské značky podílejí na celkové spotřebě lihovin v gastronomii téměř šedesáti procenty.

Jarní servisní akce AUTO CB

Hosté více než 30 tisíc českých hospůdek, restaurací, vináren a barů jednoznačně upřednostňují domácí značky lihovin před zahraničními. Podle průzkumu agentury Data Servis zveřejněného na konci června se tuzemské značky podílejí na celkové spotřebě lihovin v gastronomii téměř šedesáti procenty.
Hegemonie domácích produktů je ještě markantnější při pohledu na deset nejprodávanějších značek lihovin v gastronomii. V TOP 10 figuruje osm značek od tuzemských výrobců a pouze dva zástupci importovaných značek. „Dovážené lihoviny se většinou pohybují ve vyšších cenových relacích a proto se výrazněji prosazují jen v luxusnějších gastronomických provozech. Domácí značky naproti tomu mají podstatně lepší distribuci, silnější marketingovou podporu a v kvalitě produktu i úrovni obalů drží s importovanými výrobky krok,“ uvedl ředitel prodeje a marketingu společnosti Stock Plzeň - Božkov Richard Švéda.
Samotný Stock Plzeň - Božkov, největší výrobce lihovin v České republice, má na gastronomickém trhu lihovin podíl téměř 40 procent a v TOP 10 se jeho značky objevují hned pětkrát. Absolutní prvenství patří značce Božkov Tuzemský (podíl 10,2 procenta na celkových prodejích lihovin v gastronomii, 1. místo), následované značkami Fernet Stock (9 %, 2. místo), Fernet Stock Citrus (7,2 %, 3. místo), Božkov Vodka (3,2 %, 5. místo) a Božkov Peprmint (1,9 %, 7. místo).
Z českých výrobků se v TOP 10 prosazují ještě Karlovarská Becherovka od společnosti Jan Becher – Karlovarská Becherovka (3,8 %, 4. místo), Slivovice Rudolf Jelínek (1,8 %, 8. místo) a Stará myslivecká společnosti KB Likér (1,4 %, 9. místo). Čest importovaných značek lihovin zachraňují v první desítce jen Vodka Finlandia (6. místo) a Berentzen Saurer Apfel (10. místo).
Umístění jednotlivých značek se promítá i do pořadí nejoblíbenějších kategorií lihovin v zemi. Nejvíce hosté v gastronomii preferují „Hořké a bylinné lihoviny“, které se na celkové konzumaci podílejí 22 procenty. Následují kategorie „Ostatní likéry“ (sem se řadí například nízkoalkoholické likéry s různými příchutěmi nebo smetanové likéry) s podílem 21 %, „Vodka“ s podílem 14 %, „Tuzemák“ (12 %) a „Whisky a bourbony“ (7 %).
Šetření Data Servisu probíhalo v únoru a březnu letošního roku v téměř 2500 gastronomických zařízení po celé České republice.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
ne 23.07.2006 15:44



0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka