Doprava je prioritou města

S kritikou města přišli v těchto dnech zástupci Společnosti pro veřejnou dopravu v Plzni. Nelíbí se jim, že se doprava nestala jednou z priorit ...

Jarní servisní akce AUTO CB

S kritikou města přišli v těchto dnech zástupci Společnosti pro veřejnou dopravu v Plzni. Nelíbí se jim, že se doprava nestala jednou z priorit připravovaného Programu rozvoje města a to přesto, že ji veřejnost vnímá jako jeden z největších problémů. Vedení města ale oponuje, že i když doprava není jednou ze tří priorit programu, prolíná se všemi oblastmi a tvoří víc než polovinu projektů, které mají město změnit.
Po dvou letech práce město dokončuje strategický program rozvoje s výhledem na 15 až 20 let. Před několika dny řídící skupina definovala trojici hlavních priorit a to úbytek obyvatelstva, nedostatečnou podporu výzkumu a nízkou úroveň prezentace města. K překvapení zástupců Společnosti pro veřejnou dopravu mezi nimi není doprava. To je podle jejího předsedy Jiřího Kohouta více než nepochopitelné. I proto, že občané se v anketě vyjádřili, že právě doprava patří mezi největší problémy, které je trápí.
Vedení města ale oponuje s tím, že doprava se třemi zvolenými oblastmi prolíná a tudíž je vlastně i když nahlas nevyřčenou prioritou. Podle náměstka Kalouse to dokazuje jeden zásadní fakt. Finanční objem programu rozvoje je zhruba 25 miliard korun a přes 60 procent z této částky má jít právě na projekty v dopravě jako je tramvaj na Borská pole nebo zklidnění centra města.
Jen těžko si podle Kalouse lze představit, že víc turistů do města přilákáme, když uvíznou v zácpách na rozbitých silnicích a v centru je budou omezovat auta. Ze stejného důvodu bude obtížné získat nové obyvatele Plzně, která se v posledních letech vylidňuje.
Společnost pro dopravu chce prosadit některé důležité dopravní projekty, které při přípravě programu vznikly. Podle Kohouta jde například o revitalizaci technické základny dopravních podniků, západné komunikační okruh a podobně. S tím vším město ve svých plánech na rozvoj pro příštích 15 až 20 let počítá.
Důležité bude sehnat peníze na realizaci projektů v dopravě, protože jde o miliardy korun.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
po 24.11.2003 14:26




0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka