Dopravcům chybějí řidiči, uvítali by učební obor

ČSAD autobusy Plzeň, největší veřejný dopravce na západě Čech, by potřeboval okamžitě přijmout nejméně 20 řidičů, zejména pro oblast Plzeňska. Podnik, který jich má nyní 440 s průměrem nad 50 let, cítí dlouhodobě tlak ze strany kamionových firem, které platí 30.000 až 60.000 korun měsíčně.

Cílená propagace v Plzni

ČSAD autobusy Plzeň, největší veřejný dopravce na západě Čech, by potřeboval okamžitě přijmout nejméně 20 řidičů, zejména pro oblast Plzeňska. Podnik, který jich má nyní 440 s průměrem nad 50 let, cítí dlouhodobě tlak ze strany kamionových firem, které platí 30.000 až 60.000 korun měsíčně. Řekl to ředitel Miroslav Hucl.
"Velký nedostatek budeme mít za dva až čtyři roky, až skončí silné ročníky," dodal. Podle něj zajišťovala dříve hodně řidičů pro veřejné dopravce armáda, tedy základní vojenská služba.
Řidiči ČSAD jezdí na doraz, firma musí sladit povinné odpočinky mezi jízdami. Částečně si pomáhá brigádníky. Podobně jsou na tom další veřejní dopravci v ČR. Někteří dokonce musí omezovat spoje. Stali jsme se hlavními partnery pro praxi plzeňské střední dopravní školy; domlouváme se na konkrétním oboru, který by situaci řešil, dodal.
Řidič, který je u firmy vytížen celý měsíc, si odnese hrubou mzdu přes 20.000 korun. "Pokud k tomu připočítáme sociální a penzijní pojištění, oblečení v hodnotě 2000 korun ročně a výhody jízdného pro celou rodinu, tak to není tak špatné," řekl Hucl.
Firma zvyšuje meziročně mzdy o sedm až osm procent. "Přidat 10.000 korun naše výtěžnost neumožňuje," řekl Hucl. Na základní dopravní obslužnost obcí, která tvoří více než tři čtvrtiny ročních tržeb, může Plzeňský kraj podniku dát ročně nejvíce 230 milionů korun. Veškeré nárůsty dotací a příjmů dává ČSAD podle Hucla do mezd.
Zájemci o profesi s řidičským oprávněním na skupiny "B" si ho mohou ve firmě zdarma rozšířit na "D", ale musí u ní zůstat pět let. Dopravce chce rozšířit řady řidiček, které má nyní tři.
Společnost trvale snižuje průměrné stáří 430 autobusů, které je nyní pod devíti lety. Letos nakoupí 56 vozů za více než 230 milionů Kč. Podnik loni utržil necelých 600 milionů korun, meziročně o 30 milionů více. Čistý zisk převýšil pět milionů korun, což firma drží pět let.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
st 13.06.2007 07:21



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka