Dovoz lidí do práce tvoří pro ČSAD 17% obratu

Dovoz zaměstnanců do práce, který si osmým rokem nakupují podniky v Plzeňském kraji, je pro ČSAD autobusy Plzeň druhým nejvýznamnějším zdrojem tržeb po zajištění základní dopravní obslužnosti. Pro největšího dopravce v regionu tvoří 17 procent obratu, který loni činil téměř 600 milionů korun.


Dovoz zaměstnanců do práce, který si osmým rokem nakupují podniky v Plzeňském kraji, je pro ČSAD autobusy Plzeň druhým nejvýznamnějším zdrojem tržeb po zajištění základní dopravní obslužnosti. Pro největšího dopravce v regionu tvoří 17 procent obratu, který loni činil téměř 600 milionů korun. Firma nyní zajišťuje na všechny směny 35 pravidelných linek do zón Borská pole v Plzni, Stříbra a Nové Hospody na Tachovsku a do Bělé na Domažlicku. Je to nejvíce ze všech dopravních firem v ČR, řekl ředitel Miroslav Hucl.
"Zvláštní autobusová doprava se vyplatí firmám s více než 200 lidmi," dodal. Pět procent tržeb zajišťuje servis pro České dráhy při výlukách na trati, kde je firma na západě Čech exkluzivním náhradním dopravcem. Také tento podíl roste a firma koupila speciální autobus pro invalidy. Dalším zdrojem peněz je zájezdová doprava.
Největším odběratelem dopravy je výrobce kabelových svazků Alcoa Fujikura Czech Stříbro (AFL), kam jezdí 17 linek. Následují Yazaki a Panasonic z plzeňských Borských polí. "Nejsme ale stoprocentním dopravcem, vedle nás fungují i jiné menší firmy," řekl Hucl.
"Vydáváme ročně na dopravu lidí do práce 20 milionů korun," řekl Rudolf Šimek z AFL, která na tři směny sváží čtyři pětiny z 2000 zaměstnanců. Do sumy není zahrnuto jízdné. Firma prodává lidem vlastní jízdenky za 70 procent ceny, kterou by platili ve veřejné dopravě. Pokud by je nesvážela, zhruba 30 procent lidí by do Stříbra nejezdilo.
Spoje platí přímo firmy, kraj ani obce na ně nepřispívají. Podniky hradí ČSAD pevnou sumu za kilometr, která je různá zejména podle ujetých kilometrů. Smlouvy jsou roční nebo víceleté.
"Nejdále jezdíme do Plzně z Neuraz na hranicích Plzně-jihu a Klatovska, což je téměř 60 kilometrů," řekl vedoucí dopravního útvaru ČSAD Josef Forejt. Stejná vzdálenost je z Bezdružicka na Tachovsku. Z obou směrů sváží firma lidi na Borská pole.
Společnost ČSAD autobusy se 430 autobusy a 540 lidmi loni nakoupila 25 autobusů a letos získá 56 vozů za více než 230 milionů Kč.





Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
01.06.2007 16:25



0 +
 
Auto CB - Fabia | Škoda Plus

Hlavní zprávy

 

Auto CB - Fabia | Škoda Plus