Dráhy koupily na chebskou trať staré rakouské vagony

České dráhy koupily od Rakouských spolkových železnic (ÖBB) 32 rychlíkových vozů z počátku 80. let za 1,85 milionů € (cca 46 milionů Kč). Vozy zlepší kvalitu cestování na rychlících Praha – Plzeň – Cheb ještě v průběhu letošního roku. „Přestože se jedná o vozy z počátku 80. let, budou znamen...

Cílená propagace v Plzni

České dráhy koupily od Rakouských spolkových železnic (ÖBB) 32 rychlíkových vozů z počátku 80. let za 1,85 milionů € (cca 46 milionů Kč). Vozy zlepší kvalitu cestování na rychlících Praha – Plzeň – Cheb ještě v průběhu letošního roku.
„Přestože se jedná o vozy z počátku 80. let, budou znamenat zvýšení kultury cestování na rychlících z Prahy přes Plzeň do Chebu,“ uvedl náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu Antonín Blažek a dodal: “Tyto vozy jsou cestujícími u našich jižních sousedů díky svému komfortu dodnes velmi oblíbené. V minulosti se s nimi setkali i naši cestující v některých vlacích EuroCity a komfort srovnatelný s těmito vlaky nabídnou cestujícím na západě Čech. Vozy z Rakouska mají kupé jen se 6 místy na rozdíl od osmimístných kupé českých rychlíkových vozů. Sedačky jsou tvořeny jednotlivými polohovatelnými sedáky na rozdíl od koženkových lavic starších českých vozů,“ vyjmenoval některé výhody rakouských vozů náměstek pro osobní dopravu Antonín Blažek.

Jednodušší bude také nástup do vozů a průchod mezi vozy díky posuvným dveřím ovládaným madly. Zvýší se také bezpečnost cestujících, neboť tento typ vnějších dveří je centrálně zavíraný a za jízdy blokovaný proti otevření. Systém vlakového rozhlasu umožní vlakovému doprovodu informovat cestující o zastávkách a mimořádnostech při cestě.

U všech vozů se předpokládá postupné vykonání příslušných revizí a dílčích oprav, přečalounění sedaček a provedení vnějšího nátěru v barvách Českých drah. První z vozů by měly být nasazeny do provozu ještě v letních měsících a přibližně do konce roku se předpokládá, že bude do provozu nasazen jejich plný počet.

Vozy typu Z1 Bmz 21-70 500 až 594 ÖBB byly vyrobeny v letech 1980 až 1982 v rakouské vagónce SGP. Jsou určeny pro provoz na mezinárodní železniční síti rychlostí až 160 km/h. Cena srovnatelného nového vozu se pohybuje okolo 30 milionů Kč a obdobného vozu pro rychlost až 200 km/h s klimatizací kolem 50 milionů Kč.

České dráhy v současné době nasazují do provozu také první z 58 modernizovaných vozů pro vlaky EuroCity a InterCity z ŽOS Trnava. Tyto vozy jezdí na spojích z Bohumína do Prahy nebo z Prahy do Bratislavy a Budapešti. Zároveň jsou do provozu postupně uváděny revitalizované vozy z podniku JANOZA CZ. Tyto vozy jezdí na rychlících Cheb – Ústí nad Labem – Praha a mezi Českými Budějovicemi a Prahou přes Příbram. Na trati České Budějovice – Tábor – Praha budou uvedeny do provozu v průběhu roku. Revitalizací projde během letošního roku 110 rychlíkových vozů různých typů.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
út 10.05.2011 14:13



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka