Dráhy podepsaly smlouvu na dodávku 62 jednotek Regionova. I na Plzeňsko

Generální ředitel Českých drah Petr Žaluda společně s generálním ředitelem Pars nova Tomášem Ignačákem podepsali ve středu 10. listopadu smlouvu na dodávku celkem 62 kusů dvoudílných jednotek řady 814, známých jako Regionova. Dvouvozové jednotky budou vyrobeny do dvou let od podpisu smlouvy, tj. do ...

Cílená propagace v Plzni

Generální ředitel Českých drah Petr Žaluda společně s generálním ředitelem Pars nova Tomášem Ignačákem podepsali ve středu 10. listopadu smlouvu na dodávku celkem 62 kusů dvoudílných jednotek řady 814, známých jako Regionova. Dvouvozové jednotky budou vyrobeny do dvou let od podpisu smlouvy, tj. do podzimu roku 2012. Hodnota kontraktu je necelých 1,6 mld. Kč a znamená práci pro přibližně 250 zaměstnanců společnosti Pars nova v Šumperku. V Parsu byly zároveň předány poslední dvě třívozové jednotky Regionova Trio z předešlého kontraktu.
Na základě podepsaného kontraktu dojde k přestavbě 62 kusů motorových vozů řady 810 a 62 přípojných vozů řady 010 v majetku Českých drah na 62 dvouvozových motorových jednotek včetně dodávky náhradních dílů prvního vybavení. Šumperská firma Pars nova dodala Českým drahám už 137 dvouvozových jednotek Regionova a 24 kusů v třívozové verzi. Poslední dvě z uzavřeného kontraktu byly právě dokončeny a byly předány Českým drahám. Symbolicky se tak Pars nova rozloučil s posledními třívozovými jednotkami, jejichž výroba končí. Zůstanou v domácím Olomouckém kraji, kde posílí počet provozovaných jednotek Regionova na dvanáct.
„Zakázka na nové jednotky Regionova znamená pro České dráhy finančně výhodné a rychlé řešení zkvalitnění našeho vozového parku, a tím zvýšení komfortu cestování v regionální dopravě. Ve velmi krátké době se tak dočkají cestující ve Středočeském, Jihočeském, Plzeňském, Libereckém a Ústeckém kraji výrazně vyšší kultury cestování. Kromě modernizace starších vozidel zvyšují České dráhy kvalitu cestování v regionální dopravě i nákupem zcela nových souprav, například již uzavřely kontrakt na dodávku 33 motorových vozů Regio Shuttle od společnosti Stadler, vyhlásily výběrové řízení na nákup nových patrových vlaků pro Středočeský a Moravskoslezský kraj a připravují vyhlášení výběrových řízení na nákup zcela nových motorových a elektrických regionálních vlaků pro ostatní kraje České republiky,“ uvádí Petr Žaluda, generální ředitel ČD.
Třetí série dvouvozových Regionov nabídne řešení vratné dvoudílné motorové jednotky, kdy jeden z vozů bude řešen jako nízkopodlažní. To umožní snadné cestování vozíčkářům, maminkám s kočárky a dalším osobám se sníženou možností pohybu. Ve voze bude vyhrazený prostor pro přepravu jízdních kol a samozřejmostí bude bezbariérové WC s uzavřený systémem. Součástí soupravy bude audiovizuální informační systém, který bude cestující informovat o zastávkách, průběhu cesty a umožní také informovat o případných mimořádnostech. Podstatnou změnu a zvýšení kultury cestování dozná interiér, kde nízké koženkové lavice až pro 5 osob na šířku soupravy nahradí moderní čalouněné sedačky s loketními opěrkami a podhlavníky.
Základní parametry Regionov Českých drah:
Dvoudílná jednotka Trojdílná jednotka
Provozní označení 814 (814 + 914) 814.2 (814.2 + 014 + 814.2)
Počet míst k sezení / stání 84 / 105 135 / 151
Délka soupravy 28 440 mm 42 410 mm
Hmotnost soupravy 39,6 t 62,3 t
Výkon 242 kW 2 x 242 kW
Rychlost 80 km/h 80 km/h


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
čt 11.11.2010 06:19



0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka