Dráhy zlevnily traťové jízdenky do první třídy

Každý, kdo pravidelně cestuje vlakem a využívá týdenní nebo měsíční traťové jízdenky pro dospělé, má od dubna možnost jezdit první třídou levněji. Zatímco ještě v březnu si musel připlatit o 40 % víc, nově ho traťová jízdenka do první třídy vyjde dráž jen o 20 %. „Rádi bychom nabídli cestu...

Jarní servisní akce AUTO CB

Každý, kdo pravidelně cestuje vlakem a využívá týdenní nebo měsíční traťové jízdenky pro dospělé, má od dubna možnost jezdit první třídou levněji. Zatímco ještě v březnu si musel připlatit o 40 % víc, nově ho traťová jízdenka do první třídy vyjde dráž jen o 20 %.

„Rádi bychom nabídli cestujícím vyšší komfort za přijatelnou cenu. Oddíly první třídy se stále častěji objevují i v regionálních vlacích a například v příměstských jednotkách CityElefant jsou samozřejmostí,“ říká Petr Moravec, náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu. „Věřím, že díky tomu dá hodně lidí přednost právě vlakům před automobily, a to nejen při každodenním dojíždění do zaměstnání.“

Příklady aktuálních cen traťových jízdenek
traťový úsek cena II. třídy cena I. třídy
týdenní traťová jízdenka 15+ měsíční traťová jízdenka 15+ týdenní traťová jízdenka 15+ měsíční traťová jízdenka 15+
Nymburk – Praha (55 km) 592,- 2 072,- 711,- 2 487,-
Praha – Kralupy n. Vlt. (56 km) 600,- 2 100,- 720,- 2 520,-
Praha – Kolín (62 km) 656,- 2296,- 788,- 2 756,-
Lovosice – Ústí n. Labem (22 km) 264,- 924,- 317,- 1 109,-
Opava – Ostrava-Svinov (28 km) 328,- 1 148,- 394,- 1 378,-
Pardubice – Přelouč (13 km) 176,- 616,- 212,- 740,-
Brno – Břeclav (59 km) 632,- 2 212,- 759,- 2655,-
Veselí n. Lužnicí – České Budějovice (39 km) 432,- 1 512,- 519,- 1815,-

Držitelé In-karty/Rail plus s aplikací In-zákazník, In-junior a In-senior mají slevu 25 % z uvedených cen.

Nespornou výhodou traťových jízdenek je, že si je mohou například manželé nebo kolegové podle potřeby půjčovat. Jsou totiž přenosné. Jízdenky prodávají České dráhy v týdenní, měsíční a tříměsíční verzi. Traťové jízdenky platí i o víkendu a zaplacenou trasu je možné absolvovat několikrát denně. „Kupříkladu, když cestující dojíždí z Benešova do Prahy a o víkendu chce jet na návštěvu do Ústí nad Labem, může na cestu do Prahy využít platnou traťovou jízdenku a doplatit jízdné jen z Prahy do Ústí,“ doplňuje Luďka Hnulíková, ředitelka Odboru osobní dopravy a přepravy ČD.

Síťová jízdenka Klasik

Levnější je od dubna i první třída u síťových jízdenek Klasik, která je ve srovnání s druhou třídou dražší také jen o 20 %. Tyto jízdenky se vyplatí při pravidelném cestování na delší vzdálenosti. Jízdenku Klasik lze zakoupit v týdenní, měsíční a čtvrtletní verzi. Stejně jako traťové jízdenky je přenosná.

In-karta/Rail plus s aplikací In-gold
Pro ty, kteří dojíždějí do práce na dlouhé vzdálenosti a vlaky používají často i při jiných příležitostech, je nejvýhodnější celoroční síťová jízdenka pro celou republiku – aplikace In-gold na In-kartě/Rail plus. Platí v 1. i ve 2. vozové třídě a letos je o 2 000 korun levnější než loni.

„Řada lidí z Moravy například v pondělí odjede za prací do Prahy a vrací se až v pátek. Právě jim se aplikace In-gold vyplatí. Kdyby ji využívali jen pro takovéto dojíždění, vyšla by je každá jízda na asi 200 korun,“ vysvětluje Luďka Hnulíková. „Držitelé In-karty s touto aplikací přitom mohou volně jezdit kamkoliv a kdykoliv v celé síti ČD, a to i první třídou.“

V základní verzi letos zaplatí zákazník za aplikaci In-gold 20 000 Kč na rok. Pravidelné každodenní dojíždění do práce tak vyjde na 5 000 korun za čtvrt roku, což už se vyplatí lidem, kteří používají čtvrtletní traťové jízdenky na 69 kilometrů (a více) do druhé vozové třídy. I se slevou 25 %, na kterou mají nárok díky In-kartě/Rail plus, je totiž čtvrtletní dojíždění s traťovou jízdenkou vyjde na 5 051 korun. Pokud si ale cestující kupuje traťové jízdenky do první třídy, je pro něj aplikace In-gold výhodná už od 57 kilometrů.

„Samozřejmě záleží na tom, jaké jízdní doklady naši zákazníci používají a jak často vlakem cestují. Spočítat si, kdy se aplikace In-gold vyplatí, snadno zvládne každý sám. V zásadě se dá ale říct, že pokud vás vyjde cestování vlakem na víc jak 5 000 korun za čtvrt roku, je čas nad touto nabídkou uvažovat,“ dodává Luďka Hnulíková.




Příklady cen jízdného při použití traťových jízdenek a síťové jízdenky In-gold

traťový úsek čtvrtletní traťová jízdenka do 2. třídy bez/s In-kartou/Rail plus čtvrtletní traťová jízdenka do 1. třídy bez/s In-kartou/Rail plus čtvrtletní dojíždění s In-kartou/Rail plus s aplikací In-gold
Brno – Žďár nad S. (88 km) 8 436 Kč / 6 327 Kč 10 123 Kč / 7 593 Kč 5 000 Kč
Tábor – Praha (103 km) 9 768 Kč / 7 326 Kč 11 722 Kč / 8 792 Kč 5 000 Kč
Ústí nad L. – Praha (106 km) 9 990 Kč / 7 493 Kč 11 988 Kč / 8 991 Kč 5 000 Kč
Pardubice – Praha (104 km) 9 842 Kč / 7 382 Kč 11 810 Kč / 8 858 Kč 5 000 Kč
Přerov – Ostrava (84 km) 8 066 Kč / 6 050 Kč 9 679 Kč / 7 260 Kč 5 000 Kč
Brno – Veselí nad M. (90 km) 8 584 Kč / 6 438 Kč 10 301 Kč / 7 726 Kč 5 000 Kč
Výhody In-karty/Rail plus s aplikací In-gold ve vnitrostátní přepravě
· k používání všech vlaků ČD v 1. a 2. vozové třídě
· k používání lanové dráhy ČD Liberec-Horní Hanychov – Ještěd
· k bezplatné přepravě jednoho spoluzavazadla a jednoho psa
Výhody In-karty/Rail plus s aplikací In-gold v mezinárodní přepravě
· slevu 25 % z mezinárodních jízdenek do 25 zemí Evropy s využitím slevy Rail plus
· slevu 20 % ze základního jízdného ve vlacích na Slovensku (při odbavení z České republiky ze státní hranice do cílové stanice na Slovensku nebo při odbavení pokladnou na Slovensku na státní hranici s Českou republikou)
· slevu na jízdenku EURegio a City Star ÖBB po Rakousku
· slevu na prázdninovou síťovou jízdenku po Rakousku Jugend-Feriennetzkarte při zakoupení ve výdejnách jízdenek ČD
· slevu na jízdenku City Star SBB/CFF po Švýcarsku
· slevu na jízdenky City Star HŽ po Chorvatsku (přes Slovensko a Maďarsko)

Podrobné informace o aktuálních nabídkách Českých drah jsou na internetu na www.cd.cz


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
út 29.04.2008 07:37



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka