dTest: Jak se účinně bránit podvodným e-mailům

E-maily slibující výhru v loterii či nečekané dědictví. Jejich počet narůstá, stejně jako počty těch, co naletěli. Jako součást prevence proti podvodům spouští nyní dTest specializované webové stránky, kde lze podezřelé e-maily prověřit. I přes zlepšující se ochranu proti spamu nacházejí spotře...

Jarní servisní akce AUTO CB

E-maily slibující výhru v loterii či nečekané dědictví. Jejich počet narůstá, stejně jako počty těch, co naletěli. Jako součást prevence proti podvodům spouští nyní dTest specializované webové stránky, kde lze podezřelé e-maily prověřit.
I přes zlepšující se ochranu proti spamu nacházejí spotřebitelé ve svých emailových schránkách stále různé zprávy slibující dobře placenou práci z domova či značkové produkty s obrovskými slevami. E-maily se ve skutečnosti snaží ze spotřebitelů získat osobní údaje včetně informací o kartě či bankovním účtu nebo přímo vyzývají k zaplacení poplatků.

Zahraniční zprávy jsou nyní častěji přeložené do češtiny, čímž se zvyšuje riziko, že jim uvěří lidé, kteří se v používání internetu příliš dobře neorientují. "Na základě množících se dotazů na téma podvodné e-maily byla spuštěna na webu dTestu specializovaná sekce www.dtest.cz/podvodne-emaily, která by měla spotřebitele na záludnosti podobného typu elektronické pošty upozornit a připravit," říká Lukáš Zelený, vedoucí poradenské linky dTestu.

Stránka zaměřená na podvodné e-maily poskytuje spotřebitelům rady a poučení, aby se nenapálili a nepřišli o finanční prostředky. Podvodné e-maily jsou členěny do kategorií podle nejčastě! jších typů, s uvedením příkladů a upozornění na hrozící nebezpečí. Vždy jsou také dodány rady, jak se zachovat. "Základní radou, kterou lze spotřebitelům poskytnout, je, aby vzali rozum do hrsti, na e-maily neodpovídali, neotevírali přílohy ani neklikali na odkazy a zprávu raději smazali," říká Lukáš Zelený a upozorňuje: "Pachatelé e-mailových podvodů jsou velmi mazaní lidé, kteří využívají obav svých obětí. Podvádění lidí je často jejich prací na plný úvazek, a to prací velice ziskovou."

Současným hitem podvodníků jsou převody dědictví a majetku ze zahraničí. Často přitom vyžadují nějaký poplatek sloužící k úhradě nečekaných obtíží. Za to vše slibují odměnu. "Základní znaky tohoto typu podvodu jsou vždy stejné. Jedná se o velkou částku peněz čekající na vyplacení, pro ochranu všech zúčastněných je nutné udržet tajemství, odesilatel je ochoten podělit se o výnosy. Typické je, že z počátku stačí pouze sdělit číslo bankovního účtu," doplňuje v závěru Zelený.

V případě p! odezření na podvodný e-mail lze kontaktovat poradenskou linku ! dTestu na tel. čísle 299 149 009 či využít e-poradny na webových stránkách www.dtest.cz.

Kontakty pro média:
Lukáš Zelený, zeleny@dtest.cz, tel.: +420 734 710 617
Miloš Borovička, borovicka@dtest.cz, tel.: +420 602 519 828

Poradenská linka časopisu dTest -- 299 149 009 -- je v provozu každý pracovní den od 9 do 17 hodin a spotřebitelé na ní mohou konzultovat s právními poradci časopisu dTest nejrůznější spotřebitelské problémy, a to za cenu běžného tarifu volání. Od svého spuštění v roce 2010 této možnosti využily již tisíce spotřebitelů a poradenská linka časopisu dTest se tak stala první a nejvyhledávanější cestou k řešení potíží, se kterými se zákazníci na trhu setkávají.

Občanské sdružení spotřebitelů TEST, založeno v roce 1992, je vydavatelem časopisu dTest. Na jeho stránkách jsou publikovány výsledky nezávislých a objektivních testů výrobků, varování před nebezpečnými a zdravotně závadnými výrobky, informace o právech, které chrání spotřebitele a posi! lují jejich postavení vůči prodávajícím a další rady Sdružení je součástí mezinárodní organizace International Consumer Research and Testing (ICRT) a evropské spotřebitelské organizace BEUC.





The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
po 13.08.2012 06:05



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka