dTest: Pozor na nebezpečná dětská kola

Vždy, když časopis dTest testoval dětská jízdní kola, hlásil nálezy nebezpečných výrobků. Není tomu jinak ani u aktuálního testu, který se zaměřil na dvanácti a šestnáctipalcová kola. Dva z dvanácti testovaných výrobků mohou ohrozit malé jezdce. S firmami, které tato nebezpečná kola dodávají do obch...

Cílená propagace v Plzni

Vždy, když časopis dTest testoval dětská jízdní kola, hlásil nálezy nebezpečných výrobků. Není tomu jinak ani u aktuálního testu, který se zaměřil na dvanácti a šestnáctipalcová kola. Dva z dvanácti testovaných výrobků mohou ohrozit malé jezdce. S firmami, které tato nebezpečná kola dodávají do obchodů, se časopis dTest bohužel nesetkává poprvé.
Dvanáctipalcová jízdní kola Superior Bubble a Galaxy E.T. prozradila na své dovozce, resp. výrobce, že si za mnoho let své činnosti stále nedokázali osvojit základní požadavky bezpečnosti výrobků určených nejmenším dětem. Během sedmi let časopis dTest kritizoval firmu Bike Fun International, s.r.o. Kopřivnice třikrát a firmu CykloŠvec, s.r.o. Písek dokonce už čtyřikrát.

Požadavky bezpečnosti, zakotvené v normě ČSN EN 14765+A1:2008, nepředstavují nic světoborného, co by dovozcům a výrobcům mohlo ztěžovat jejich činnost. "Norma minimalizuje nebezpečí, zaměřuje se na kritická místa výrobků a předvídá pravděpodobné chování dětí, které by mohlo vyústit v jejich zranění," uvádí Ida Rozová, šéfredaktorka časopisu dTest.

Bezpečnostní nedostatky kola Superior Bubble (Bike Fun International) budou příčinou pádu dítěte. Když při jízdě i mírně zatočí řidítky, špička boty škrtne o blatník předního kola a dítě ztrácí stabilitu (nedodržena minimální mezera mezi osou pedálu a blatníke! m). Další nechtěné pády přibudou po odmontování stabilizačních koleček -- v zatáčkách, při otáčení, při nahnutí kola škrtá pedál o zem a jezdec je bez šance udržet se v sedle (nedodržení vzdálenosti pedálu od země při náklonu kola). Navíc při demontáži stabilizačních koleček dochází k uvolnění uchycení osy zadního kola, které poté není pevně spojeno s rámem. Výrobce na kolo použil nepovolený kryt řetězu typu "pistole".

Dovozce CykloŠvec stále neví, že na kola pro nejmenší je zakázáno používat rychloupínací šrouby. Zákaz vychází z předvídatelného chování dítěte; vysune-li a upevní-li sedlovku nad kritický bod, může následně dojít k jejímu vylomení a k ošklivému pádu jezdce. Rukojeti na řídítkách se protáčejí, znepříjemňují jízdu a současně odvádějí pozornost dítěte. Navíc jdou lehce stáhnout; pokud by dítě jezdilo s holými konci řídítek, může se o na ně při pádu vážně zranit.

Tak jako u předchozích testů dětských kol, i nyní podal časopis dTest podnět České obchodní in! spekci. "Po zkušenostech si neděláme iluzi, že dojde k nápravě! firem, které dovážejí či vyrábějí kola pro děti. Kontrol inspekce již bylo hodně a přesto, jak naše testy ukazují, se nebezpečná kola v obchodech stále objevují." konstatuje Ida Rozová.
Aby rodiče dokázali sami odlišit bezpečná kola od těch nebezpečných, připravil časopis dTest nákupního průvodce, včetně nejčastějších nedostatků, na které by si měli dát u jízdních kol zvýšený pozor.
Nákupního průvodce naleznou na www.dtest.cz/nakupni-pruvodce-detska-kola Na webu časopisu dTest mají k dispozici nejenom další průvodce pro výběr výrobků, které jsou určeny dětem, ale i interaktivní databázi věnovanou bezpečným výrobkům zejména pro nejmenší děti.

Časopis dTest přináší v březnovém vydání vedle testu dětských jízdních kol, test konzervovaných tuňáků, antivirových programů a letních pneumatik.





The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
so 26.03.2011 07:13



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka