dTest: Předváděcí akce lákají klienty; ti se neváhají porvat

Příslib lákavých dárků, namísto kterých obdržíte drobnosti v hodnotě několika korun či nic. Mnohahodinový nátlak ke koupi předražených produktů, jež následně nelze vrátit. Program, který by leckdo dobrovolně absolvovat nechtěl. Někteří organizátoři předváděcích akcí si přesto neváhají říci i o vstup...

Jarní servisní akce AUTO CB

Příslib lákavých dárků, namísto kterých obdržíte drobnosti v hodnotě několika korun či nic. Mnohahodinový nátlak ke koupi předražených produktů, jež následně nelze vrátit. Program, který by leckdo dobrovolně absolvovat nechtěl. Někteří organizátoři předváděcích akcí si přesto neváhají říci i o vstupné.
Jednou ze společností, na kterou právní poradci spotřebitelského časopisu dTest slýchají poslední dobou stížnosti nejčastěji, je MERPEX TRADE, s.r.o. Vedoucí poradenské linky dTestu Lukáš Zelený k jejím praktikám uvádí: "Podle informací od klientů vše začíná zpravidla pozvánkou na kulturní akci a příslibem hodnotných dárků. Spotřebitelé se nechají zlákat, následně ale hovoří o agresivním chování prodejců a až pětihodinovém nátlaku k uzavření nevýhodných smluv. Posléze u nás hledají radu, jak se z nepříjemné situace dostat."

Odstoupení od smlouvy ale často není možné, neboť klienti jsou spolu s podpisem smlouvy zpravidla donuceni podepsat i ustanovení, ve kterém potvrzují, že si sjednali návštěvu prodávajícího za účelem objednávky. Toto obejití zákona znemožňuje vrácení zboží, což je u smluv uzavřených na předváděcích akcích jinak možné. Spolu s navazující úvěrovou smlouvou se kupující dostávají do kolotoče nevýhodných splátek, a často i dluhů.

Slibované hodnotné dary ! se na místě promění například v malé balení pracího prášku v hodnotě pár korun, případně několik krabicových vín pro všechny, o které se musí zákazníci v případě zájmu doslova porvat. "Klienti jsou dle svých slov vystaveni velmi nepříjemnému a ponižujícímu jednání. Společnost MERPEX TRADE, s.r.o. přitom neváhá vybírat na své akce vstupné," uvádí Zelený.

Podle informací dTestu jsou poškozených již desítky a stále přibývají další. Časopis již v minulosti na některé neseriózní organizátory předváděcích akcí upozorňoval a systematicky jejich činnost sleduje. Na základě zkušeností klientů podobných společností sestavil dTest brožuru "Jak nespadnout do pasti", ve které upozorňuje na nejčastější triky prodejců a způsoby obrany proti nim. Brožuru lze zdarma získat na www.dtest.cz/predvadeciakce.



The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
po 12.03.2012 07:15



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka