dTest varuje před praktikami společnosti Profi Czech

Asi všichni již slyšeli o podivných výletech cílených na seniory, kteří jsou následně uzavřeni v restauracích a nevybíravými metodami přesvědčováni k nákupu předraženého a často nekvalitního zboží. Přestože od takto uzavřených smluv mohou spotřebitelé odstoupit do 14 dnů, tedy ve lhůtě dostatečné na...

Jarní servisní akce AUTO CB

Asi všichni již slyšeli o podivných výletech cílených na seniory, kteří jsou následně uzavřeni v restauracích a nevybíravými metodami přesvědčováni k nákupu předraženého a často nekvalitního zboží. Přestože od takto uzavřených smluv mohou spotřebitelé odstoupit do 14 dnů, tedy ve lhůtě dostatečné na to, aby si uvědomili nevýhodný nákup, některé firmy se jim stále pokoušejí toto právo vzít a vymýšlejí nové triky jak toho docílit.
Praktiky firem provozujících předváděcí akce byly již popsány mnohokrát. Přesto se stále objevují další a zdá se, že jejich nevybíravé praktiky neznají mezí. Jednou z firem, jež podle zkušeností nešťastných spotřebitelů volajících na poradenskou linku časopisu dTest -- 299 149 009 -- používá agresivní a nezákonné praktiky, je i společnost PROFI CZECH s.r.o. (nyní přejmenovaná na SWISS MARKETING s.r.o.) a nově vzniklá i-Rest s.r.o., za jejímž vznikem stojí stejní lidé jako původně za PROFI CZECH s.r.o.

"Prodejci zúčastněné nutí vypnout si telefony, brání jim z akce odejít, byť třeba na toaletu, a navíc si vše natáčí na kameru," říká Jan Votočka, právní poradce časopisu dTest, a dodává: "Zákazníkům následně upírá jejich zákonné právo od smlouvy uzavřené na předváděcí akci odstoupit".

Zákon dává každému spotřebiteli možnost ve 14 dnech odstoupit od smlouvy uzavřené mimo prostory obvyklé k podnikání a rozmyslet si tak neuvážený a často i vynucený podpis smlouvy. Výjimkou! z tohoto pravidla jsou dle zákona situace, kdy si zákazník za účelem nákupu daného zboží výslovně a z vlastní vůle prodejce pozve, nejčastěji k sobě domů.

Této výjimky společnosti na předváděcích akcích zneužívají tak, že spotřebiteli předloží při koupi k podpisu nejen smlouvu, ale i určitou pozvánku, ve které zákazník deklaruje, že si prodejce pozval domů či na vybrané místo za účelem nákupu. Při odstoupení od smlouvy společnost odmítá vrátit peníze a argumentuje podpisem zákazníka na "pozvánce".

"Uvedené nezákonné praktiky však na právu odstoupit od smlouvy nic nemění, spotřebitel může odstoupit i nadále. Bude však pro něj nepochybně složitější dokázat, že k žádnému pozvání nedošlo a smlouva byla uzavřena na předváděcí akci, tedy mimo prostory obvyklé k podnikání," upozorňuje závěrem Votočka.

Pro usnadnění odstoupení od takto uzavřené smlouvy připravila poradna časopisu dTest vzor, který si lze zdarma stáhnout na internetové stránce www.dtest.cz/predvadecky.




The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
po 10.10.2011 07:01



0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka