Energetické společnosti zkouší, jak si "poradit" s novým zákonem

Dva měsíce od účinnosti novely energetického zákona, která posílila práva zákazníků energetické společnosti vymýšlejí nové triky, jak tato práva omezit či komplikovat. Časopis dTest takováto jednání monitoruje a nabádá zákazníky k obezřetnosti, a to zvláště při podepisování na první pohled výhodných...

Cílená propagace v Plzni

Dva měsíce od účinnosti novely energetického zákona, která posílila práva zákazníků energetické společnosti vymýšlejí nové triky, jak tato práva omezit či komplikovat. Časopis dTest takováto jednání monitoruje a nabádá zákazníky k obezřetnosti, a to zvláště při podepisování na první pohled výhodných nabídek od svého dodavatele energie.
Novela energetického zákona, která nabyla účinnosti 18. srpna 2011, dala zákazníkům včetně těm z Plzeňského kraje velmi silné právo odstoupit od smlouvy v případě, že dodavatel zamýšlí zvýšit cenu energie nebo změnit smluvní podmínky. Tedy v případě, že energetická společnost ceny zvýší, může zákazník jednoduše bez jakékoliv sankce přejít ke společnosti jiné, která mu nabídne cenu lepší.

"To se pochopitelně dodavatelům energie nelíbí, a proto se teď snaží dělat vše pro to, aby zákazník v budoucnu tak snadno změnit dodavatele nemohl," říká Jan Votočka, právní poradce časopisu dTest, a dodává: "Bohužel někdy tak činí i způsoby, které jsou na hraně zákona."

Společnosti v současné době začaly s rozesíláním nejrůznějších "mimořádných" nabídek spojených s určitou "výhodou". Podpisem nabídky se však zákazník zaváže na dobu několika let k odběru energie a v případě, že od smlouvy odstoupí, přijde o již poskytnuté výhody, které jsou mu zpětně doúčtovány. V některých případech může být po zákaznících dle nej! různějších dodatků smlouvy požadována i smluvní pokuta v řádech tisíců korun.

"Podobné pasáže dodatků smluv jsou nepřiměřené a v některých případech i neplatné. Společnosti by tak měly důkladně zvážit svůj marketingový postup. Spíše než různými právními kličkami by měly o zákazníka bojovat především nabídkou nízké ceny a kvalitními službami," shrnuje závěrem Votočka.

Vzor odstoupení od smlouvy při zvýšení cen či změně smluvních podmínek je nyní pro spotřebitele zdarma ke stažení na www.dtest.cz/energetika. Pro ty, co se již do problémů s energetickou společností dostali, je zde i poradenská linka časopisu dTest -- 299 149 009.




The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
so 22.10.2011 06:41



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka