Fakulta filozofická ZČU podpoří výuku logiky v republice

Fakulta filozofická Západočeské univerzity v Plzni chce podpořit a zkvalitnit výuku logiky na vysokých školách. Bude proto spolupracovat s dalšími univerzitami v ČR na vytvoření podmínek pro sdílení výuky tohoto oboru. Studenti tak budou mít možnost studovat vybrané odvětví logiky přímo na pracoviš...

Cílená propagace v Plzni

Fakulta filozofická Západočeské univerzity v Plzni chce podpořit a zkvalitnit výuku logiky na vysokých školách. Bude proto spolupracovat s dalšími univerzitami v ČR na vytvoření podmínek pro sdílení výuky tohoto oboru. Studenti tak budou mít možnost studovat vybrané odvětví logiky přímo na pracovišti, které se na něj specializuje.
Cílem projektu financovaného z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost „Logika: systémový rámec rozvoje oboru v ČR a koncepce logických propedeutik pro mezioborová studia“ je zkoordinovat pracoviště věnující se logice tak, aby mohla účinně spolupracovat na úrovni oborového studia i v oblasti výuky úvodních kurzů logiky pro různé obory.

„Mluvíme o desítkách akademických pracovníků z celé České republiky,“ uvádí koordinátorka projektu Ludmila Dostálová. „Studenty, kteří chtějí logiku studovat ze zájmu, počítáme každý rok v jednotkách. Přesto tyto malé ostrůvky uvnitř kateder příbuzných oborů dosahují ve své specializaci excelentních, světově uznávaných výsledků. Dejme jim příležitost vytvořit si společné, když ne reálné tedy alespoň virtuální pracoviště srovnatelné s předními evropskými institucemi.“

Jedním z dalších benefitů projektu je tedy vytvoření podmínek pro sdílení výuky. „Projekt se v tomto případě zaměří na podporu mobility studentů a akademických pracovníků, kteří budou mít možnost studovat mimo svoji domovskou univerzitu dle své specializace u předních odborníků na konkrétní oblasti, což povede k širší spolupráci univerzit a sjednocení metodiky výuky,“ dodává Karel Šebela, druhý koordinátor projektu.

Projekt se bude zabývat rovněž sjednocením požadavků na úvodní kurzy logiky podle potřeb oborů, pro které jsou vyučovány. Vzniknou specializované oborové didaktiky i metodiky výuky logiky pro právníky, učitele, informatiky, lingvisty, studenty humanitních oborů apod.

„Aristoteles, zakladatel logiky, vytvořil logiku jako nástroj lidského usuzování a obranu proti sofistickým praktikám. Dnes se studenti logiky bojí, protože to je přeci „matematika“. Chtěli bychom úvodním kurzům logiky vrátit jejich původní praktický rozměr,“ uzavírá Karel Šebela.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
st 29.05.2013 08:21



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka