Fotbalový šampionát zpropaguje plzeňské pivo

Červnové mistrovství světa ve fotbale v Německu má zajistit větší propagaci nejpopulárnějšího českého piva Gambrinus na německém trhu i v dalších zemích světa. Společnost Plzeňský Prazdroj očekává jeho vyšší prodej a posílení povědomí o značce Gambrinus a jejím spojení s nejpopulárnějším sportem.

Cílená propagace v Plzni

Červnové mistrovství světa ve fotbale v Německu má zajistit větší propagaci nejpopulárnějšího českého piva Gambrinus na německém trhu i v dalších zemích světa. Společnost Plzeňský Prazdroj očekává jeho vyšší prodej a posílení povědomí o značce Gambrinus a jejím spojení s nejpopulárnějším sportem, řekl mluvčí firmy Alexej Bechtin. Díky mistrovství očekává také vyšší odbyt prémiového piva Pilsner Urquell na německém trhu, kde největší český pivovar prodává desítky let stovky tisíc hektolitrů piva ročně.
Mistrovství světa v Německu by mělo podpořit prodeje také v ČR, kde Prazdroj nabízí speciální fotbalovou edici plechovek Gambrinus s dresy reprezentantů.
"Respektujeme marketingovou exkluzivitu oficiálních partnerů FIFA a akce, ani reklamní aktivity s tématem MS v Německu ani jinde nepořádáme," uvedl Bechtin. "Oficiálním partnerem MS v pivním segmentu je americký pivovar Budweiser," dodal manažer sportovního sponzoringu Prazdroje Jan Kovář.
Tuzemský pivovar nemůže svoje produkty označovat logem MS nebo Německo 2006 a podobně, neboť by FIFA mohla zastavit veškeré jeho reklamní spoty, které využívá v souvislosti s fotbalem. "Značku Gambrinus používáme v reklamě ve spojení s národním mužstvem, dále s fotbalem jako takovým - zejména kampaň ’Češi myslí na jedno’," řekl Bechtin. V reklamách, soutěžích pro spotřebitele a reklamní materiály v obchodech má reprezentační hráče, lvíčka jako znaku ČR a lidi, co jdou fandit fotbalu. Symboly MS využívá v ČR v reklamních spotech pouze T-Mobile, oficiální partner FIFA.
Na českém trhu se v minulých týdnech objevily plechovky piva Gambrinus "oblečené" v reprezentačních dresech s čísly a podpisy hráčů Karla Poborského, Vladimíra Šmicera, Jana Kollera a trenéra Karla Brücknera. "Jde o takou sběratelskou edici plechovek Gambrinusu desítky i dvanáctky o obsahu 0,3 i 0,5 litru. Počítáme, že to výrazně zvýší prodej v ČR," uvedl Kovář.
Tato piva dostanou také desítky cestovních kanceláří, které povezou do Německa fanoušky a uzavřely s Prazdrojem smlouvu. Například Student Agency bude dávat cestujícím pivo zdarma. "Navíc ty lidi se tam budou pohybovat, což zvyšuje viditelnost plechovek i značky Gambrinus," dodal Kovář.
Do Německa si Gambrinus povezou i čeští fotbalisté. Bude také v hotelu, kde budou ubytováni. "Hotel, který nás sám oslovil, je napojen na naše exportní oddělení v Německu," uvedl Kovář. Podle manažera tam bude jak lahvové, tak sudové pivo Pilsner Urquell i Gambrinus.
V Německu, které je s USA a Slovenskem hlavním exportním trhem Prazdroje, je už několik desítek let distribuováno prémiové pivo Pilsner Urquell. V posledních letech se tam také prosazuje lahvový i točený Gambrinus. "Zájem o česká piva v Německu budou mít určitě také fanoušci a hosté z USA a Kanady, který už nás Pilsner Urquell velmi dobře znají," uvedl Kovář.
Generální ředitel pivovaru Mike Short řekl, že podnik zahájil velkou mezinárodní reklamní kampaň na podporu Pilsneru Urquell v Německu, USA a Africe. Celkovou sumu, kterou do ní globální skupina vloží, neuvedl. Jde o aktivity londýnské centrály i distribučních firem v jednotlivých zemích, které nebudou mít žádnou souvislost s mistrovstvím světa ve fotbale.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
po 05.06.2006 08:32



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka