Frčí panenka Chou-chou i kreslící šnek Boogi

Hlavně reklama, jejíž hlavní nápor vypukne v polovině listopadu, podněcuje konkrétní zájem kupujících o hračky. Rodiče na ni většinou čekají, aby co nejvíce uspokojili touhy svých dětí. Vyplývá to z odpovědí majitelů a pracovníků prodejen hraček v Plzeňském kraji.

Jarní servisní akce AUTO CB

Hlavně reklama, jejíž hlavní nápor vypukne v polovině listopadu, podněcuje konkrétní zájem kupujících o hračky. Rodiče na ni většinou čekají, aby co nejvíce uspokojili touhy svých dětí. Vyplývá to z odpovědí majitelů a pracovníků prodejen hraček v Plzeňském kraji.
"Zákazníci jsou nejvíce ovlivněni reklamou. Čekají na ni, aby děti co nejvíce upoutali," řekla vedoucí prodejny hraček v Radnicích na Rokycansku. Podle ní bude hlavní nápor koncem listopadu a začátkem prosince.
"Obchody máme plné od poloviny října," uvedla spolumajitelka domažlické prodejny hraček Jana Šámalová. Podle ní neexistuje problém v dodávkách, všeho je dost. Obchody mohou objednávat až do konce listopadu.
Podle Šámalové si lidé často myslí, že to, co je v reklamě, není tolik drahé. Navíc hračky z reklam nebývají tolik tvořivé a rozvíjející.
"Musí být zájem rodičů, děti jsou líné. Dnes mají počítače a s klasickými hračkami si nechtějí hrát," uvedla Šámalová. Podle ní se směr rodičů přesouvá k jednoduchým hračkám, které děti mohou ovládat samy, a umlčí je. Záleží ale na rodičích, jejichž lenosti také hračky vycházejí vstříc. Například kolotoče nad postýlky už se prodávají s dálkovým ovládáním, aby rodič nemusel docházet až k brečícímu dítěti.
Nyní ještě zákazníci nevydávají za hračky tolik peněz, do 200 korun. Před Vánocemi jsou ochotni zaplatit za modely s elektronikou až 2000 Kč.
Vyložený trhák letošní sezony není. "Hodně se prodávají miminka holčičky Chou-chou (Šu-šu), které se chovají jako živé, brečí, usínají a nový model si dokonce umí říct o flašku s mlékem," uvedla Hana Dráždilová z prodejny hraček ve Stříbře. Cena panny s batohem se pohybuje kolem 1300 korun.
Velký zájem je také o hry v hodnotě kolem 500 korun. Jde například o kreslícího šneka Boogi, který sám maluje fixem obrázky podle šablon. Další hrou je létající koberec, kdy se staví části do co největší výše. Podobný je Mount Everest, kdy se dva horolezci snaží vylézt co nejvýše podle barev. Poptávka po klasických hrách typu Člověče, nezlob se, šachy a dámu trvá.
Z českých hraček je největší zájem o cokoli s postavou Krtečka a dalších zvířátek kreslíře Zdeňka Milera. "Na Krtečka už máme extra regál," uvedla prodavačka z horažďovického Pompa. Vyrábějí se hry, oblečení, knížky, kostky a podobně. "Stále dobře jde stavebnice Merkur, i když nad ní vítězí Lego," uvedla prodavačka z Horažďovic.
Mírně roste zájem je o dřevěné hračky, ale záleží na rodičích, zda k nim děti vedou. Nejvíce se kupují zvířátka, dopravní prostředky, labyrinty a skládačky. "Většinou je kupují rodiče, kteří přesně vědí, co chtějí," uvedla vedoucí z Radnic. Pro velké procento rodičů ale není dřevo tak atraktivní. Nezdá se jim dost luxusní a barevné, dodala.
Zájem bude také o jezdící traktory a houpací koně, dnes už téměř výhradně z plastu, který je levnější. Větší zájem je ale o tzv. odstrkovadla.
Ze stavebnic se nejvíce prodává Lego, které je určeno podle obtížnosti dětem od dvou do 13 let. Lego je dražší než stavebnice Merkur a má vyšší cenu než v Německu, kde je zlevňuje nižší DPH. Z Domažlicka proto například jezdí Češi nakupovat větší stavebnice za hranice. Naopak pro plechové hračky od firmy Kovap, například funkční traktory, si jezdí Němci do Čech.
Občasný zájem je také o krasohledy a skleněné mozaiky, které už ale české firmy nevyrábějí, neboť kvůli levné čínské konkurenci, zanikly. Čína, která dokáže okopírovat úplně všechno, je nyní stejně kvalitní jako evropské produkty. Často ale neumí zvolit přijatelné a vkusné materiály a barvy.
Vietnamské stánky českým kamenným obchodům nekonkurují. "Vietnamci do hraček moc nejdou, protože je tam tvrdá a častá kontrola a všechny popisky a návody jsou často i nad naše síly," uvedla Šámalová.
Ceny českých produktů v menších obchodech, které se kvůli levnějším nákupům sdružují, jsou srovnatelné nebo i lepší než v obchodních řetězcích. "Někdy jsme na to dokonce líp," dodala. Lidé se přesto domnívají, že hračky seženou v hypermarketech levněji. Do klasických obchodů, kde jim prodavači rozumějí, si je přijdou prohlédnout a v marketech je nakoupí.






The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
st 01.11.2006 08:02



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka