Hengelo a Plzeň plánují spolupráci

Na vzájemné pomoci a spolupráci při revitalizaci velkých průmyslových městských areálů se dnes dohodli zástupci Plzně a nizozemského města Hengelo.

Jarní servisní akce AUTO CB

Na vzájemné pomoci a spolupráci při revitalizaci velkých průmyslových městských areálů se dnes dohodli zástupci Plzně a nizozemského města Hengelo. Města spolupracují už několik let, nyní završily projekt zaměřený na postupy při zpracování strategických dokumentů a zapojení veřejnosti. Dalším spolupráce bude pokračovat zejména v projektu Brown fields zaměřeném na oživení velkých průmyslových areálů
uvnitř měst.
V Plzni se bude projekt týkat využití pro 190 hektarový areál Škody, v Hengelu chce radnice regenerovat padesátihektarový areál strojírenské firmy. "My i Hengelo máme společný problém, to jsou velké průmyslové podniky, které prošly výraznou restrukturalizací a kde zůstala spousta volných ploch," řekl plzeňský primátor Jiří Šneberger. Obě města se podle něj budou snažit napojit a začlenit areály do své urbanistiky. Zatímco v Hengelu už má radnice připravenou projektovou dokumentaci počítající s přeměněním areálu pro multifunkční bytové, obchodní, kulturní a vzdělávací využití, Plzeň zatím pracuje na předprojektové studii. Nizozemské město rozhodlo o
odkoupení výrazné části areálu, v Plzni patří všechny pozemky a objekty podniku Škoda, a radnice proto musí další postup dohodnout hlavně s ním. Přeměna holandského areálu má začít příští rok a počítá s časovým rozmezím 15 až 20 let a náklady odhadovanými na 1,5 miliardy eur. Kolik let potrvá přeměna areálu Škody a kolik bude stát, zatím plzeňská radnice netuší. Obě města
čeká například vyřešení ekologické zátěže, která v areálech po těžké průmyslové výrobě zůstává.
Obě města chtějí na realizaci projektu požádat o dotaci z
Evropské unie. Potom by měly následovat jednotlivé kroky. V
areálu Škody se bude muset projekt vypořádat i s tím, že v
některých halách roztroušených po celém areálu, bude zřejmě i nadále pokračovat výroba. Radnice proto musí najít takové řešení, aby se skloubilo různé využití. Město se nezříká možnosti kulturního, sportovního i bytového využití částí areálu či vzniku další průmyslové zóny. Na plánování se mají podílet i obyvatelé města.
Pokud Plzeň skutečně časem s regenerací areálu začne, byl by to první český projekt využití obrovského průmyslového areálu uprostřed města. "Škodovka je jedno ze dvou posledních velkých rozvojových území, které Plzeň do budoucna bude mít a už teď je třeba plánovat, jakým směrem je povede," doplnil Šneberger.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
31.10.2003 11:15




0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka