Historickým autobusem za historickými památkami

Třináct památek regionu mohou přes léto, vždy v neděli, navštívit zájemci o tradiční akci Historickým autobusem po památkách Plzeňska.

Jarní servisní akce AUTO CB

Třináct památek regionu mohou přes léto, vždy v neděli, navštívit zájemci o tradiční akci Historickým autobusem po památkách Plzeňska. Unikátní stroj Škoda 706 RTO z roku 1960 a nově renovovaná Karosa ŠL 11 - Turist z roku 1972 budou připraveny ve 12:30 na Centrálním autobusovém nádraží v Plzni (CAN), stanovišti číslo 5. Pojedou do kláštera v Kladrubech, na zámek v Manětíně, do Mariánské Týnice, do Bečova a na další atraktivní místa v západních Čechách, informoval o tom Josef Forejt z ČSAD autobusy Plzeň.
ČSAD výlety pořádá ve spolupráci s plzeňskou pobočkou Národního památkového ústavu. Cena jízdenky, která je pro dospělé 160 korun, děti do šesti let 40 Kč a děti od šesti do 15 let 80 Kč, už zahrnuje vstupné do objektů. První z tradičních nedělních výletů se uskuteční 8. července a Karosa ŠL 11 Turista odveze zájemce do kláštera v Tachově a následně do kláštera v Kladrubech. Předpokládaný návrat je mezi 18:00 až 19:00.
Den předtím, v sobotu 7. července, však zahájí organizátoři sezonu 2007 mimořádným zájezdem. Historický autobus odveze výletníky na celodenní návštěvu do Chanovic na Den řemesel. Akci spojenou s návštěvou zámku, skanzenu, výstavou i ukázkami tradičních lidových rukodělných řemesel doplní vystoupení hudebníků, šermířů, loutkoherců. "Závazné objednávky přijímá obchodně dopravní kancelář na telefonu 377 327 272," dodal Forejt.
Sobotní odjezd je v 09:00 z CAN Plzeň historickým vozem Škoda 706 RTO. Vůz z roku 1960 získala společnost přede dvěma roky. Od roku 1981 jezdil pro JZD v jedné z obcí na severu Plzeňska. Od roku 1991 postupně vystřídal tři majitele a byl přestavěn na obytný automobil, později sloužil jako pojízdný bufet. V roce 2004 byl objeven v kralovických sběrných surovinách, kde měl být sešrotován. Jeho rekonstrukce trvala rok.
"Druhý historický autobus začínal kdysi jezdit v národním podniku Železárny Bílá Cerkev v Hrádku u Rokycan. Když morálně zastaral, dostal se k tamním sportovcům," uvedl Forejt. ČSAD ho získaly výměnou za jiný stroj v roce 2004. Oprava trvala přes rok a stála více než milion korun.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
po 25.06.2007 16:27



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka