Holýšovská kasárna obsadili podnikatelé

Rok po převzetí značně zchátralých čtyřicetihektarových kasáren v Holýšově obsadili podnikatelé polovinu druhého největšího armádního areálu v Plzeňském kraji.

Cílená propagace v Plzni

Rok po převzetí značně zchátralých čtyřicetihektarových kasáren v Holýšově obsadili podnikatelé polovinu druhého největšího armádního areálu v Plzeňském kraji. Práci v něm už našla více než stovka lidí. Do dvou let by jich tam měl být zhruba pětinásobek. Řekl to Rudolf Köppl, místostarosta města se 4800 obyvateli.
"V areálu už podniká 15 firem," dodal. Mezi nimi jsou jihlavská dopravní firma Icom, která tam zřídila garáže, opravny a čerpací stanici. Dále betonárka Lorenc, kovovýroba Inova z nedalekého Chotěšova, místní truhlářství a čalounictví. Dále tam působí opravna obráběcích strojů Zagainov patřící místnímu podnikateli, podobně jako autodopravce Argman.
Město zatím nezískalo na obnovu areálu žádné dotace od státu či kraje. Jejich přidělení bylo podmíněno tím, že by radnice nesměla pozemky deset let prodávat. Firmy, které preferují nákupy pozemků, chtějí ale nemovitosti do svého vlastnictví. Prodeje obsazování kasáren výrazně urychlily. "Budovy jsou ve špatném stavu, musí se většinou demolovat," řekl Köppl. Bojové pluky odešly z kasáren v roce 1992, poté v nich byla nepotřebná technika.
Město chce v příštím roce obnovit 2,5kilometrovou příjezdovou silnici, poškozenou těžkými vojenskými vozy. Radnice chce na tuto investici za více než deset milionů korun získat dotace od EU, státu nebo kraje. Vyloučena není ani sdružená investice s podnikateli, kteří si už ale musejí sami hradit obnovu elektrických rozvodů. Na opravy plynových přípojek a vodovodů dává radnice radnice peníze z prodejů a nájmů nemovitostí.
Holýšov, kde počet obyvatel vzrostl díky masivní výstavbě nájemních bytů za deset let ze 4200 na 4800 obyvatel, má po plzeňských Borských polích druhou nejúspěšnější průmyslovou zónu v kraji. Na dosud obsazených více než 20 hektarech zóny podél hlavního tahu od Plzně pracuje přes 1000 lidí. Investory vábí zejména německý výrobce autobusů EvoBus se 600 lidmi, česká strojírenská firma SVA, rakousko-německá firma Wuppermann, jež vyrábí kovové součásti nábytku, a český Auto Volf se servisním závodem.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
15.09.2006 19:37



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka