Interiér škodovácké tramvaje je nejhezčí

Interiér tramvaje 14 T z dílny plzeňské Škody Transportation je podle Design centra ČR Vynikajícím výrobkem roku 2007. Certifikát obdržel vůz označovaný jako Porsche a je určený pro Dopravní podnik hlavního města Prahy. V metropoli jich dosud jezdí 12, letos jich Škoda dodá dalších 15.

Jarní servisní akce AUTO CB

Interiér tramvaje 14 T z dílny plzeňské Škody Transportation je podle Design centra ČR Vynikajícím výrobkem roku 2007. Certifikát obdržel vůz označovaný jako Porsche a je určený pro Dopravní podnik hlavního města Prahy. V metropoli jich dosud jezdí 12, letos jich Škoda dodá dalších 15. Všech 60 objednaných vozů za zhruba 3,5 miliardy korun bude v pražských depech do roku 2009. Řekla to mluvčí mateřské Škody Holding Radka Pistoriusová.
Porota hodnotila 137 projektů, z nichž 11 získalo cenu Vynikající design. Autory interiéru tramvaje jsou akademický sochař František Pelikán, Ladislav Müller a Jaroslav Kulhánek ze Škody Transportation a Michal Horáček z EXACT technology. Odborná porota ocenila tvarový koncept prostoru tramvaje, řešení jednotlivých součástí a detailů, například svislé záchytné tyče z nerezové oceli, a dále výraznou barevnost, tedy oranžovo-červené čalounění sedáků. Jako celek údajně přispívá k humanizaci cestování a zatraktivnění hromadné dopravy.
Tramvaj Škoda 14 T je známá především vnějším designem Porsche. Získání certifikátu pro interiér podle mluvčí potvrdilo, že vůz je vzhledově kompaktní. "U tramvaje, která je částečně nízkopodlažní a má odstupňovanou podlahu podél vozu, se obecně komplikuje řešení vzhledu interiéru. Přesto vznikl návrh, který ocenili odborníci na design," hodnotil ředitel realizace Škody Transportation Marek Herbst.
Škoda podepsala s Prahou dva kontrakty až na 310 vozidel. Prvních 60 tramvají typu 14 T je ze dvou třetin nízkopodlažních. Zbylých až 250 vozů, které budou stoprocentně nízkopodlažní, Škoda vyvíjí. Dodávat je začne v roce 2009. "Do vývoje nového typu 15 T, který začal před půldruhým rokem, dáme 300 milionů korun, což je trojnásobek oproti typu 14T," řekl šéf projektu tramvají Pavel Tarant.






The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
po 04.06.2007 09:35



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka