Jízdní řád 2012: Poslední týdny na úpravy

Za necelý měsíc vyprší termín pro poslední možné úpravy železničního jízdního řádu na příští rok. Ten začne platit 11. prosince 2011. České dráhy i ostatní dopravci musejí nejpozději do začátku září předat své požadavky státní organizaci Správa železniční dopravní cesty, která je pověřena jejich koo...

Jarní servisní akce AUTO CB

Za necelý měsíc vyprší termín pro poslední možné úpravy železničního jízdního řádu na příští rok. Ten začne platit 11. prosince 2011. České dráhy i ostatní dopravci musejí nejpozději do začátku září předat své požadavky státní organizaci Správa železniční dopravní cesty, která je pověřena jejich koordinací a následným sestavením úředního jízdního řádu pro Českou republiku.

„Nyní vrcholí projednávání jízdních řádů na rok 2012 s objednavateli, tedy s krajskými úřady a s ministerstvem dopravy. Pokud mají občané nebo obce ještě nějaké návrhy na jejich vylepšení, musí je co nejrychleji předat na příslušný útvar krajského úřadu nebo ministerstva,“ říká Antonín Blažek, náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu. „Státní organizace Správa železniční dopravní cesty na počátku září uzavře přípravu jízdního řádu, zahájí jeho finalizaci k tisku a vydání a už nebude možné do tras vlaků a jejich zastávek zasahovat.“

Zatímco na vnitrostátních jízdních řádech, především v regionální dopravě, se ještě pracuje a mohou doznat i výraznějších změn, o podobě mezistátních jízdních řádů je už teď v podstatě rozhodnuto. Trasy mezistátních vlaků se dojednávají každoročně na mezinárodní konferenci Forum Train Europe. Mezinárodní jízdní řád na příští rok nezaznamená na většině relací významné změny, přesto zde některé novinky jsou:

- nasazením více vozidel s rychlostí 160 km/h se předpokládá zkrácení cestovních časů na některých tratích, např. z Prahy do Břeclavi o cca 6 minut, z Prahy do Olomouce o cca 11 minut, z Prahy do Ostravy o cca 16 minut, z Prahy do Žiliny přes Ostravu dokonce až o 39 minut;
- vlak EC 274/275 Slovan Praha – Bratislava pojede nově až do / z Budapešti, bude tak vytvořen prakticky po celý den dvouhodinový interval spojů EuroCity z Prahy až do Budapešti;
- vlak EN 444/445 Slovakia Praha – Košice nebude veden v závazku veřejné služby a bude nově sestaven pouze z lůžkových a lehátkových vozů, vlak i nadále poveze autovozy z Prahy do Popradu a do Košic;
- některé ze spojů SuperCity Praha – Ostrava operované jednotkami pendolino budou ve dnech zvýšené přepravní poptávky vedeny přes Český Těšín až do / ze slovenské Žiliny;
- rychlík Silesia Bohumín – Krakov bude nově veden v kategorii EuroNight a vrátí se na dřívější trasu Praha – Krakov, v úseku Praha – Bohumín a zpět bude veden místo spoje IC 544/545 Ostravan a bude nabízet také skupinu vozů 1. a 2. třídy pro tzv. denní cestující;
- mezi Prahou a Lincem bude přes Tábor a České Budějovice zaveden druhý přímý rychlík s názvem F.A.Gerstner;

Ve vnitrostátní dálkové dopravě jsou již nyní zřejmé také některé novinky. Například ministerstvo dopravy neobjednalo žádné dálkové spoje kategorie EuroCity, InterCity nebo Expres na trase Praha – Ostrava. České dráhy proto na této trase povedou na své komerční riziko v samostatných dvouhodinových intervalech jak spoje SuperCity operované jednotkami pendolino, tak ostatní rychlé spoje v kategorii EuroCity nebo Expres. Všechny tyto vlaky nabídnou modernizovaný vozidlový park.

Více nových nebo modernizovaných souprav se plánuje v regionální a dálkové dopravě také na dalších tratích. V Libereckém kraji a na Vysočině budou v jízdním řádu 2012 uvedeny do provozu například zcela nové nízkopodlažní motorové vozy RegioShuttle od společnosti Stadler.

Souhrnné informace o nabídce vlaků v jízdním řádu 2012 přineseme tradičně na podzim po ukončení přípravných prací a po uzávěrce jízdního řádu ze strany SŽDC.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
ne 07.08.2011 07:06



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka