Kandidáti odpovídají v anketě o dopravě

Kandidáti do krajského zastupitelstva odpovídají v anketě
Co schází integrovanému dopravnímu systému?

Jarní servisní akce AUTO CB

Kandidáti do krajského zastupitelstva odpovídají v anketě
Co schází integrovanému dopravnímu systému?
Podporují severojižní průtah nebo západní okruh Plzně?
Proč podporovat veřejnou dopravu?
Společnost pro veřejnou dopravu připravila pro lídry stran usilujících o zastupitelská křesla v Plzeňském kraji anketu. Na osm anketních otázek odpovědělo již sedm kandidátů nejvýznamnějších stran. Dotazovaní zhodnotili současný stav dopravy v kraji a předložili vlastní vize řešení dopravních problémů.
Anketa a odpovědi kandidátů je veřejnosti i novinářům volně přístupna na internetových stránkách Společnosti pro veřejnou dopravu – na adrese www.spvd.cz (přímý odkaz: www.spvd.cz/spvd/spvd_volby.htm )
Odpověděli kandidáti (k 29. 10. 2004): Václav Šlajs (ČSSD), Petr Náhlík (KDU-ČSL), Pavel Stelzer (SZ+SOS+SŽJ), Libor Picka a Karel Makoň (US-DEU) a Petr Zimmermann (ODS). Z odpovědí na anketní otázky vybíráme:
Lídři politických stran voleb do Plzeňského kraje shodně prohlašují, že pravidelně používají veřejnou dopravu, výjimku tvoří Makoň, který se coby záchranář pohybuje zásahovým vozidlem.
Každý z oslovených kandidátů si přičítá k dobru svůj podíl práce na založení a podpoře integrovaného dopravního systému Plzně. Radní Stelzer a hejtman Zimmermann zmiňují, že se jim podařilo zavést taktovou dopravu na trati Plzeň –Klatovy. Libor Picka (starosta Bělé nad Radbuzou) ze své funkce zavedl ve své obci dokonce vlastní linkovou dopravu.
Nedostatky v Integrované dopravě Plzeňska vidí kandidáti Šlajs a Náhlík především v nedostatečné podpoře krajského úřadu, který by měl být podle jejich názoru organizátorem a hlavním přispěvatelem. Naopak plzeňský hejtman Zimmermann je se současnou integrovanou dopravou celkem spokojen. Kandidátům Stelzerovi, Pickovi a Makoňovi se nelíbí především provázanost spojů a přestupní vazby.
Rozvoj integrovaného dopravního systému si přejí všichni kandidáti, zejména posílení role železnice jako páteřní dopravy a zlepšení návaznosti autobusových spojů. Šlajs usiluje o rozšíření taktového intervalu, Náhlík si přeje zlepšení dostupnosti úřadů pověřených obcí a zavedení šumavského integrovaného systému. Picka a Makoň vidí budoucnost integrovaného dopravního systému v jeho rozšíření na území celého kraje.
A do kterých silnic by kandidáti nejvíce investovali? Všichni se shodují, že se současnými finančními prostředky je nutné zlepšit zejména údržbu stávajících komunikací, z nových vyjadřují podporu zejména obchvatovým komunikacím. Náhlík zdůrazňuje nutnost vybudování přeložek silnic 1. třídy na území Plzně, Stelzer investice do oprav silnic přetížených kamionovou dopravou a Zimmermann uvádí jako prioritu budování rychlostních komunikací Plzeň – České Budějovice a Tachov – Horažďovice.
Na závěr odpověď na citlivou otázku – co dříve vybudovat v Plzni? Západní okruh nebo severojižní průtah? Představitelé ČSSD, US-DEU, ODS i koalice SZ+SOS+SŽJ jednoznačně preferují západní okruh, pouze Náhlík z KDU-ČSL upřednostňuje průtahovou komunikaci přes areál Škodovky s ohledem na současné otevírání areálu.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
29.10.2004 16:56




0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka