Komise ČD vybrala české lokomotivy

Výběrová komise Český drah informovala dopisem ŠKODU DOPRAVNÍ TECHNIKA, dceřinou společnost ŠKODA HOLDING, že její nabídka na dodávku 20 třísystémových lokomotiv byla vybrána jako nejvhodnější.

Jarní servisní akce AUTO CB

Výběrová komise Český drah informovala dopisem ŠKODU DOPRAVNÍ TECHNIKA, dceřinou společnost ŠKODA HOLDING, že její nabídka na dodávku 20 třísystémových lokomotiv byla vybrána jako nejvhodnější.
Po podpisu kontraktu a od doby, kdy vstoupí v platnost (ČD ještě zajišťují financování přes sdružení Eurofima) by ŠDT měla dodat ČD první lokomotivu za 48 měsíců, poslední pak za 60 měsíců. Výše zakázky přesahuje částku 2,5 miliardy Kč.
Předseda představenstva ŠKODA HOLDING a.s. Jiří Zapletal: „Rozhodnutí komise neznamená jen dobrou zprávu pro nás, ale i český průmysl. Vývoj a výroba elektrických lokomotiv představuje jednu z nejvíce sofistikovaných a špičkových činností ve strojírenství. Možnost dodávat pro ČD znamená výrazné posílení konkurenceschopnosti českého strojírenství a České republice opět otvírá dveře k exportním možnostem na východních trzích, především v Rusku.
Ladislav Těťál, generální ředitel ŠDT: „ Konečně můžeme navázat na výrobu více než 5700 elektrických lokomotiv značky Škoda. ČD naposledy nové lokomotivy objednávaly na počátku 90- tých let a handicap vývoje a produkce nových strojů pro tuzemský trh nás poměrně exportně omezoval. ČD výběrem naší nabídky jako nejvhodnější zachránily vývoj a výrobu elektrických lokomotiv v této republice.“
ŠDT počítá se spoluprací a dodávkami od dalších českých podniků. Podíl tuzemských výrobců dosahuje téměř 90 procent. Patří mezi ně například LEKOV, a.s., DAKO –CZ, a.s. (brzdové systémy), Bonatrans (kola), MEZ Postřelmov (některé elektrosoučásti), Pérovna Prostějov (pružiny), Atmos Chrást (kompresory) či ŠKODA ELECTRIC (kompletní pohony), a další.
Jak uvedl pro média šéf Asociace českého železničního průmyslu ACRI Tomáš Ignačák: „Specifická výroba kolejových vozidel by právě mohla být, podobně jako automobilový průmysl, motorem navazujících dodavatelských odvětví, z nichž by profitovala celá ekonomika.“
Ing. Michal Ovsjannikov, MBA, generální ředitel společnosti LEKOV, a.s. , která vyrábí a dodává elektromechanické komponenty pro elektrická vozidla (spínací a řídící prvky), uvedl: „Na podobný impuls v podobě získání tak významné tuzemské zakázky čekal český kolejářský průmysl prakticky od roku 1989. I když je LEKOV, a.s. dodavatelem globálních firem na tomto trhu jako je např. Alstom, Siemens nebo GE, tak podíl na tak zásadním českém projektu má značný význam jak pro naše vlastní reference, tak reference a posílení pozice celého odvětví v ČR. Výsledný finální produkt a součásti s nejvyšší mírou přidané hodnoty jsou totiž vyvinuty a vyrobeny českými firmami.“
Podle Ing. Miroslava Vančury, vedoucího prodeje a marketingu DAKO-CZ, a.s. (Třemošnice), výrobce brzdových systémů, získání této zakázky dává příležitost dodávek i dalším českým výrobcům. „I když vyrábíme 70% naší produkce na export, tuto zakázku velice vítáme a kvitujeme, neboť dává možnost navázat dlouholetou spolupráci se ŠKODA DOPRAVNÍ TECHNIKA při výrobě lokomotiv a dokázat širokému okolí, že čeští výrobci jsou schopni vyrábět špičkové výrobky srovnatelné s konkurencí.“


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
út 16.03.2004 09:45




0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka