Kraj chce postavit z evropských peněz sedm silnic

Plzeňský kraj má připraveno sedm silnic, které chce postavit z peněz evropského Regionálního programu (ROP). Z něj by měl získat v letech 2008 až 2013 devět miliard korun, z toho 2,7 miliardy Kč půjde na silnice, jež kraj pokládá za prioritní pro rozvoj obcí.

Cílená propagace v Plzni

Plzeňský kraj má připraveno sedm silnic, které chce postavit z peněz evropského Regionálního programu (ROP). Z něj by měl získat v letech 2008 až 2013 devět miliard korun, z toho 2,7 miliardy Kč půjde na silnice, jež kraj pokládá za prioritní pro rozvoj obcí. V letech 2004 až 2006 na ně, tehdy ze SROP, dostal 130 milionů korun. Nově může kraj získat až 85 procent nákladů staveb. Spolu s povinným podíly kraje a obcí přesáhne suma tři miliardy korun, řekl radní pro dopravu Miroslav Jaroš. Peníze půjde čerpat do roku 2010.
"Prioritní stavbou je severozápadní obchvat Plzně, na nějž vydá kraj miliardu korun a další peníze město," dodal. Propojí jižní směr od Klatov se západním a severním na Karlovarsko a Mostecko. Kraj by chtěl už v příštím roce požádat o dotace na první polovinu obchvatu o délce tři kilometry z Nové Hospody na chebskou silnici v Plzni-Křimicích. Ta by si měla vyžádat půl miliardy korun. Kraj brzy požádá o územní rozhodnutí, schází ještě některé souhlasy s prodeji pozemků.
"Už koncem letošního roku, ihned po vyhlášení nových dotačních schémat, požádá kraj o peníze na tři stavby," řekl Jaroš. Pětikilometrová silnice Oselce-Chanovice za 150 milionů Kč má stavební povolení. Ulehčí občanům od nákladní dopravy z velké dřevařské firmy.
Dobře připravená je také osmisetmetrová přeložka Železná Ruda-Špičák na Klatovsku za 100 milionů korun, která odstraní úzké hrdlo viaduktu pod tratí. Je tam vydáno územní rozhodnutí a dokončujeme projekt pro stavební povolení, řekl radní. V podobném stadiu příprav je obchvat Poběžovic na Domažlicku, což je 1,6 km dlouhá silnice za 115 milionů korun, která povede z centra města kolem průmyslové zóny.
"Pokud by se nám podařilo dokončit úpravu projektu obchvatu Rokycany-Hrádek, požádali bychom okamžitě o stavební povolení a ve druhé polovině roku se může stavba zahájit," řekl Jaroš. Silnice měla původně stát 660 milionů, ale po zúžení vyjde na 345 milionů Kč.
Z ROP chce kraj financovat také silnici na Rokycansku z Oseku na dálnici D5. Tato přeložka 5,4 kilometru vyjde na 200 milionů Kč. Kraj má studii a zadá dokumentaci pro územní řízení. "Nevyhovující silnice Litohlavy-Osek je na ní uzavřena. Nákladní doprava na sever Rokycanska a Kralovicko tak směřuje přes centrum Rokycan," řekl Jaroš.
Asi 100 milionů Kč si vyžádá 1,8kilometrová přeložka Brod-Vlčkovice, jejímž smyslem je přiblížit Sušicko Klatovsku. Průtah Brodu na silnici druhé třídy na Plzeň je úzký a nebezpečný. Bude zadána studie, podobně jako na stavbu 2,5 km dlouhé přeložky Klatovy-Tajanov za 150 milionů Kč. Stavba, která vyústí u Beňov, bude navazovat na budovanou přeložku Pod Borem. Propojí silnice I/26 a I/27 a vznikne severozápadní obchvat Klatov. Řidiči směřující Plzně na Domažlicko, Nýrsko a do Železné Rudy nebudou muset jezdit přes centrum Klatov.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
so 12.05.2007 14:36



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka