Kraj lobuje za rychlejší koridor Mnichov – Praha

Hejtman Milan Chovanec podepsal v tomto týdnu v německém městě Furth im Wald deklaraci s vládní prezidentkou Brigittou Brunner, zemskými rady a starosty Horní Falce, ve které obě strany žádají ministry dopravy ČR a Německé spolkové republiky o prioritu a úsilí na přestavbě trati Mnichov – Praha. Kon...

Cílená propagace v Plzni

Hejtman Milan Chovanec podepsal v tomto týdnu v německém městě Furth im Wald deklaraci s vládní prezidentkou Brigittou Brunner, zemskými rady a starosty Horní Falce, ve které obě strany žádají ministry dopravy ČR a Německé spolkové republiky o prioritu a úsilí na přestavbě trati Mnichov – Praha. Konkrétně o to, aby železniční trať Mnichov - Regensburg - Furth i.W. - Plzeň - Praha byla zařazena do sítě mezinárodních dálkových spojů a vybudována do roku 2020 v celé délce jako dvojkolejná, elektrifikovaná, pro průjezdnou rychlost min. 160 km/h.
Zvýšení rychlosti vlaků na této trati by umožnilo cestovat z Prahy do Mnichova za tři hodiny a devět minut, což by bylo zhruba o dvě hodiny kratší než po silnici. Kvalitní dopravní cesty jsou předpokladem k optimálnímu rozvoji hospodářství, ale i celých regionů na obou stranách hranice.
„Cílem deklarace, kterou jsme předali zástupcům české vlády, zástupcům bavorské vlády i Spolkové republiky Německo je, aby došlo ke zkvalitnění železničního koridoru a propojení mezi Bavorskem a Českou republikou, především mezi Horní Falcí a Plzeňským krajem s následným pokračováním do Prahy. Tento koridor je pro rozvoj Plzeňského kraje nezbytný a nutný. Doba, za kterou se dnes realizuje přeprava na této trase, není konkurenceschopná pro 21. století. Zásadní rekonstrukce a elektrifikace tohoto koridoru je tudíž nutná,“ konstatuje hejtman Plzeňského kraje Milan Chovanec.
Deklarace byla podepsána na společném setkání u příležitosti 150. výročí železničního propojení mezi Bavorskem a Čechy.
Železniční koridor Praha – Plzeň – Domažlice – Řezno – Mnichov je dle Evropské komise (EK), české i bavorské vlády, hospodářských komor a Plzeňského kraje jedna z priorit mezinárodní železniční sítě. Podle předběžných odhadů by stavba na českém území stála 28 miliard korun a mohla by být financována z dotačního programu na rozvoj mezinárodní dopravní sítě.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
čt 02.02.2012 07:08



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka