Kraj píše ministrovi kvůli placení na obchvatu

Krajský úřad odeslal ministrovi dopravy seznam důvodů, proč by měl být obchvat Plzně, zhruba do roku 2015, dočasně vyjmut ze zpoplatněných dálnic. Nejdříve za osm let mají být totiž dokončené ucelené regionální i městské obchvaty Plzně, které krajskému městu i oblasti chybí.

Cílená propagace v Plzni

Krajský úřad odeslal ministrovi dopravy seznam důvodů, proč by měl být obchvat Plzně, zhruba do roku 2015, dočasně vyjmut ze zpoplatněných dálnic. Nejdříve za osm let mají být totiž dokončené ucelené regionální i městské obchvaty Plzně, které krajskému městu i oblasti chybí, řekl krajský radní pro dopravu Miroslav Jaroš.
Na dvacetikilometrovém dálničním obchvatu, dokončeném počátkem října 2006, smějí od 1. ledna vjíždět už jen vozidla s dálniční známkou. Plzeňský kraj i radnice proti tomuto kroku protestují a tvrdí, že to znovu přivede do centra Plzně nákladní dopravu, která od listopadu výrazně poklesla.
"Nákladní i osobní dopravy je nyní v Plzni opět více. Není to ale ještě tolik znát, protože rozjezd roku je pomalejší," řekl Jaroš. Podle něj byl kraj ministrem informován, že chce zrušit všechny výjimky. Zároveň máme ale uvést vážné důvody, které hovoří proti zpoplatnění, dodal.
Kraj a Plzeň argumentují, že kolem Plzně nyní neexistuje jiný okruh, po němž by šlo město objíždět. "Napsali jsme, že ucelený aglomerační i městský okruh, které také odvedou velkou část dopravy z centra, se teprve tvoří a budou hotové do roku 2015," uvedl radní. Město připravuje severozápadní obchvat od Klatov na Karlovy Vary, kraj chystá větší okruh po kružnici kolem Plzně od silnice II/180 po obcích Kyšice, Chrást, Zruč, Město Touškov a Dobřany.
Kraj se zároveň dotázal ministra, zda existují výjimky také v EU. Má informace, že zatímco v Německu je nemají, ve Francii fungují.
Podle dopravního inženýra magistrátu Ondřeje Vohradského bude mít město měření z detektorů dopravních ústředen. "První dva měsíce roku ale nejsou relevantní, úbytek vozidel na silnicích dosahuje deseti procent," uvedl. To je vidět například na nejpřetíženějším tahu na Klatovské třídě, kterou lze nyní projet plynule. Dálniční obchvat snížil počet vozů po průtahu od Prahy na Rokycanské ke Štruncovým sadů o pět procent, což je 2000 vozů denně.
Vohradský nevěří, že by kamiony jedoucí po dálnici D5 z Prahy nebo z opačné strany z Rozvadova jezdily přes Plzeň. "Mohly by ale více využívat starou pražskou silnici podél dálnice, která je volná," uvedl. Zejména při cestě na Stříbro a dále na Tachovsko a Chebsko.
Podle údajů Ředitelství silnic a dálnic bylo k 1. lednu v ČR sedm nezpoplatněných dálničních úseků a 15 částí rychlostních silnic. Jsou to úseky u Prahy, Brna, Ostravy, Berouna, Táboru, Chebu, Liberce, Mladé Boleslavi, Zlína a na Teplicku. Kromě Plzně protestují proti chystanému zpoplatnění také na Ostravsku, Táborsku a Berounsku. V Česku je 957 km dálnic a rychlostních silnic, na 140 km řidiči nemusí mít dálniční známku.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
19.01.2007 08:00



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka