Kraj požaduje zachovat v Plzni pobočku ŘSD

Plzeňský kraj požaduje zachovat v Plzni pobočku Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). V dopise, který dnes zaslal ministrovi dopravy hejtman Petr Zimmermann, vedení kraje odmítá, aby po reorganizaci ŘSD zůstala na jihozápadě Čech jen jedna filiálka v Českých Budějovicích.

Jarní servisní akce AUTO CB

Plzeňský kraj požaduje zachovat v Plzni pobočku Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). V dopise, který dnes zaslal ministrovi dopravy hejtman Petr Zimmermann, vedení kraje odmítá, aby po reorganizaci ŘSD zůstala na jihozápadě Čech jen jedna filiálka v Českých Budějovicích. Navrhované finanční úspory jsou bezvýznamné, starostové z Plzeňska by museli jezdit při dojednávání investic a oprav silnic zbytečně daleko, řekl krajský radní pro dopravu Miroslav Jaroš. Podle ŘSD zatím reorganizace, která má několik variant, není uzavřena.
ŘSD podle krajů prosazuje, aby regionální filiálky od ledna 2008 kopírovaly vyšší územněsprávní celky, tzv. NUTS, což by snížilo počet ředitelů ŘSD z 13 na šest. Tím by se mělo uspořit zhruba polovina ze současných 160 lidí ve 13 regionálních pobočkách. Podle informací ČTK by úspora na mzdách činila 17 milionů Kč ročně.
"Při budování plánovaných a velmi nutných obchvatů, například Klatov, Přeštic, Stoda, Losiné a podobně, je nutná úzká koordinace se starosty, což by velmi vzdálené ředitelství znesnadňovalo," řekl radní.
"Existuje několik variant, o nichž jedná nové vedení ŘSD s vedením ministerstva dopravy," řekl mluvčí ŘSD Jan Hoření. Potvrdil, že nové schéma státního podniku, které se stále upřesňuje, by mělo platit od roku 2008. Nové struktury mají být zaměřeny na investice do nových silnic. Údržba komunikací by se prováděla z místa, uvedl mluvčí. V Plzni by tak musel zůstat minimálně provoz ŘSD.
Kraj zároveň ministrovi navrhl, aby majetková správa a údržba silnic I. třídy na jeho území, tedy celkem 408 kilometrů, byla převedena trvale pod správu kraje, respektive šesti okresních správ a údržeb silnic (SÚS). "Staráme se o 4600 kilometrů silnic II. a III. třídy a dalších 400 km by si nevynutilo nové lidi ani techniku. Tyto silnice stejně přejíždíme," řekl radní. Hoření opět uvedl, že se diskutuje o více variantách.
SÚS už nyní na základě smlouvy o dílo provádějí údržbu silnic v pěti ze sedmi okresů kraje kromě Plzně-jihu a krajského města. Tendry na dalších šest let už vyhrály tachovská, klatovská a domažlická správa.
"Požadovali bychom pochopitelně převést od ŘSD sumu na údržbu jedniček, která činí zhruba 90 milionů korun," uvedl Jaroš. Údržbu vlastních silnic II. a III. třídy, které kraj vlastní od října 2001, financuje letos 485 miliony korun, shodně jako o rok dříve. Dalších 350 milionů Kč vydá letos kraj ze svého na investice a opravy povrchů silnic.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
út 27.02.2007 18:56



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka