Kraj připravil projekt dopravy v příhraničí

Plzeňský kraj připraví do konce roku projekt dopravní obslužnosti česko-německého příhraničí, který podnítí cestování turistů z obou stran hranice regionálními autobusy i vlaky.

Jarní servisní akce AUTO CB

Plzeňský kraj připraví do konce roku projekt dopravní obslužnosti česko-německého příhraničí, který podnítí cestování turistů z obou stran hranice regionálními autobusy i vlaky. Projekt podpoří bavorský rozpočet i české ministerstvo dopravy. Na provoz linek budou přispívat české krajské a německé regionální úřady. Projekt se v rámci regionu NUTS II - Jihozápad rozšíří také do Jihočeského kraje a Rakouska. Řekl to krajský radní pro dopravu Miroslav Jaroš.
"Budeme jednat se všemi dopravci, kteří mají licenci," dodal. Koordinátorem celého projektu, který je klíčový pro rozvoj celé oblasti, je Šumava-Bus, s.r.o., Železná Ruda, česká dceřiná firma německé dopravní společnosti RBO (Regionalbus Ostbayern), která patří do skupiny německých drah Deutsche Bahn. Šumava-Bus připravuje pět až osm pravidelných linek.
"Projekt má přispět ke stabilizaci základní struktury obyvatelstva v příhraničí," uvedl jednatel Šumava-Busu Ivan Kalina. Na něj navazují programy na vytváření nových pracovních míst a rozvoj podnikání, zejména řemeslníků, kteří by se měli znovu usazovat podél dopravních cest. Celý komplex je podle Kaliny srovnatelný s budováním obrovské průmyslové zóny. V tomto případě by se s nízkými náklady zajistila práce až 100.000 lidem.
Šumava-Bus už provozuje od října padesátikilometrovou linku ze Železné Rudy do Sušice, denně tři páry spojů. Tuto chybějící linku, po níž deset let volali turisté i občané, podpořil Plzeňský kraj v prvních třech měsících 640.000 korunami; dotace klesají s navyšováním tržeb z jízdného. "Využívají ji hodně žáci a studenti," řekl Václav Bernard ze Šumava-Busu.
Bavorská strana bude "na oplátku" dotovat autobusovou linku ze Železné Rudy do Pasova, kterou Šumava-Bus zahájí tuto sobotu. Denně kromě neděle pojedou spoje v 05:25 a 11:00, z Pasova v 08:30 a 16:25. Úsek o délce 94 kilometrů ujedou autobusy za dvě hodiny, zpáteční jízdenka přijde na 15 eur (asi 430 korun) a je levnější než vlak. Podle Jaroše je to také reakce na český příspěvek na nedávné otevření ztrátového bazénu v Bavorské Železné Rudě. Plzeňský kraj dal 1,5 milionu a Železná Ruda 300.000 korun.
Už od loňského léta funguje pravidelná autobusová linka Železná Ruda - Furth im Wald (75 kilometrů), kterou provozuje RBO.
Od 28. května začnou jezdit německé regionální vlakové soupravy ze 100 km vzdáleného Plattlingu až na Špičák a nebudou jako dosud končit na státní hranici v Železné Rudě. V pracovní dny bude jezdit pět párů vlaků, o víkendu sedm. Provozovatelem linky bude DB Regio, pro nějž bude dopravu zajišťovat Regenthalbahn. Dohodu už německé i české dráhy uzavřely.
Dále připravují oba státy přechod autobusů, které brázdí Národní park Šumava, na zemní plyn. "Jde o pseudoekologickou dopravu s autobusy, které mají jen lepší naftové motory. Nová vozidla by využívala německou rychloplničku plynu Grafenau hned za hranicí v Německu," uvedl Jaroš.
Podle něj se připravovaný projekt přeshraniční dopravy rozšíří z jižních Čech do Rakouska, kde už funguje jedna linka na Kaplicku. Všechny přeshraniční cesty musí na české straně povolit ministerstvo dopravy.





The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
31.03.2006 16:43



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka