Kraj zvýší kvalitu cestování, na koleje pustí soukromníky

Hejtman Plzeňského kraje Milan Chovanec chce zlepšit podmínky pro cestující vlakem, proto příští rok kraj vypíše výběrová řízení na dopravce na regionální dopravu na dvou elektrifikovaných tratích. Nejprve kraj musí schválit notifikaci*, která má být vyhlášena rok před výběrovým řízením. Nový doprav...

Cílená propagace v Plzni

Hejtman Plzeňského kraje Milan Chovanec chce zlepšit podmínky pro cestující vlakem, proto příští rok kraj vypíše výběrová řízení na dopravce na regionální dopravu na dvou elektrifikovaných tratích. Nejprve kraj musí schválit notifikaci*, která má být vyhlášena rok před výběrovým řízením. Nový dopravce by pak mohl na trasách z Plzně do Chebu a z Plzně do Českých Budějovic jezdit od přelomu let 2013 a 2014.
Na krajském úřadu Plzeňského kraje se sešli hejtman Milan Chovanec a jeho náměstek pro dopravu Jaroslav Bauer s Radimem Jančurou, který zastupuje železničního dopravce RegioJet. Setkání se uskutečnilo ve vztahu k připravovanému výběrovému řízení, které chce vyhlásit Plzeňský kraj (PK). PK chce uvolnit pro volnou soutěž na dvě elektrifikované tratě a Radim Jančura se o záměru přijel informovat.
Domnívám se, že to byla oboustranně přínosná diskuze, ze které vyplynulo, že se do výběrového řízení může přihlásit nejenom RegoioJet, ale také další firmy. Jak se ukazuje na příkladu trasy Praha – Ostrava, konkurence pomáhá zvyšovat kvalitu. I České dráhy k tomu přistupují tak, že kvalitu zvyšují. My chceme konkurenci pustit na trasy v Plzeňském kraji, aby se zlepšily podmínky pro naše cestující,“ říká Milan Chovanec.
Do budoucna se plánují postupně i další výběrová řízení. Na řadu by měly přijít i další elektrifikované tratě, ale i páteřní motorové tratě. Ještě do roku 2019 budou obsluhu 60 procent regionálních tratí zajišťovat dopravci vzešlí z výběrového řízení.
„Výběrová řízení budou vyhlášena tak, aby cena byla limitní a hlavně byla zvýšena kvalita. Podmínkou tedy budou nové soupravy. Podmínky výběrového řízení teď musíme dobře připravit. Aby se pak po letech nestalo, že součet cen vyplácených jednotlivým dopravcům vzešlým z tendrů nebyl vyšší než nyní,“ doplňuje Jaroslav Bauer.
Plzeňský kraj se dosud řídil memorandem, které všechny kraje před dvěma lety uzavřely se státem. Memorandum mělo po dobu deseti let zajišťovat krajům od státu ročně celkem 2,6 miliardy korun plus inflaci na doplácení úhrad pro České dráhy. Za to kraje uzavřely většinově smlouvy s Českými Drahami na deset let. Kvůli škrtům hrozí, že stát tuto částku sníží. Pro Plzeňský kraj by to znamenalo snížení o 50 milionů korun. Memorandum ale umožňuje na některé tratě vypsat výběrová řízení. PK by je chtěl vyhlašovat společně se sousedními regiony, protože spoje projíždějí i do jiných krajů, například na jih Čech.
*notifikace=oznámení o zrušení


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
čt 03.11.2011 12:06



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka