Krajské nemocnice začínají sledovat spokojenost pacientů

Domažlice, Stod - Ve Stodské a Domažlické nemocnici začíná pilotní projekt jednotného sledování spokojenosti ambulantních pacientů. Každému návštěvníkovi ordinací těchto zařízení se tak dostane do ruky dotazník s několika jednoduchými otázkami i konkrétními možnostmi odpovědí. Vyplnění dotazníku nap...

Jarní servisní akce AUTO CB

Domažlice, Stod - Ve Stodské a Domažlické nemocnici začíná pilotní projekt jednotného sledování spokojenosti ambulantních pacientů. Každému návštěvníkovi ordinací těchto zařízení se tak dostane do ruky dotazník s několika jednoduchými otázkami i konkrétními možnostmi odpovědí. Vyplnění dotazníku napomůže zkvalitňování služeb a péče sester i lékařů. Průzkum spokojenosti bude dlouhodobý.
„Budeme se chtít v první řadě dozvědět, jakou zkušenost má pacient se zdravotní péčí v daném zařízení, jaké jsou jeho potřeby a co je nutné zlepšovat. Ptáme se proto třeba na spokojenost s čistotou, zda pacient dostal od personálu potřebné informace nebo jak hodnotí intimitu při konkrétních vyšetřeních,“ naznačuje některé otázky z dotazníku Miloš Suchý, vedoucí zdravotního úseku Zdravotnického holdingu Plzeňského kraje.
Právě holding bude materiály vyhodnocovat. Nemocnicím budou poskytnuty až výsledky. Poslouží k přípravě opatření, aby se pacienti cítili v čekárnách i při ošetření v ambulancích co nejlépe. V nemocnicích Plzeňského kraje se dosud zjišťovala spokojenost především hospitalizovaných pacientů a to jak interně přímo ze strany nemocnice, tak i v rámci celorepublikového projektu Nemocnice ČR. Spokojenost ambulantních pacientů se zjišťovala výjimečně.

„Je to ale také důležité. Například plošné hodnocení nám umožní reakce pacientů objektivizovat. Teď se k nám sice dostávají individuelní pochvaly nebo i stížnosti, ale to jsou zpravidla jednorázové reakce, z nichž nelze vyvodit, zda se jedná o standardní přístup nebo se nějaký negativní jev stal pouze jednou. A stížnost může podat i člověk, kterému se nezavděčíte ničím. Všude jsou notoričtí stěžovatelé. Z většího počtu reakcí, budeme moci lépe zjistit skutečný stav,“ vysvětlil Petr Suastika, zástupce ředitelky Domažlické nemocnice pro léčebně preventivní péči.
Menší část dotazníku se bude týkat i dopravy pacienta do nemocnice. Tyto informace se zjišťují zejména pro zřizovatele nemocnic Plzeňský kraj. Bude s nimi seznámen a může je zohlednit při řešení dopravní obslužnosti v daném regionu. Zjistí se, odkud lidé do nemocnic především jezdí, čím, jak dlouho a v jakých časech.
Dotazníky dostanou pacienti přímo v ambulancích. Vyplnit je mohou buď v nemocnici, nebo i doma. Předat je holdingu lze přes speciální schránky umístěné ve vestibulech nemocnic nebo je možné zaslat odpovědi poštou. K tomu dostanou zájemci obálku s již nadepsanou adresou. Nebude nutné kupovat ani známku, protože poštovné hradí příjemce. Dotazníky se pacientům začali rozdávat ve Stodské nemocnici 7. ledna a v Domažlické dnes. Průběžně se objeví i v Rokycanské a Klatovské a později nejspíše i v Horažďovicích. Zjišťování bude dlouhodobé, aby se dal vysledovat i vývoj spokojenosti.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
po 14.01.2013 17:10



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka