Kyrill řádil před pěti lety. Energetici se z něj poučili

Nejničivější vichřice za několik desítek let má v těchto dnech pětileté výročí. Orkán Kyrill likvidoval lesy a zařízení distribuční soustavy ve dnech 18. – 22. 1. 2007, od té doby přijala ČEZ Distribuce řadu opatření, aby dokázala lépe čelit podobně extrémním poruchovým stavům. Podobné jako pov...

Cílená propagace v Plzni

Nejničivější vichřice za několik desítek let má v těchto dnech pětileté výročí. Orkán Kyrill likvidoval lesy a zařízení distribuční soustavy ve dnech 18. – 22. 1. 2007, od té doby přijala ČEZ Distribuce řadu opatření, aby dokázala lépe čelit podobně extrémním poruchovým stavům.
Podobné jako povodně roku 2002 naučily Českou republiky lépe čelit záplavám, přinesl Kyrill řadu cenných a draze vykoupených zkušeností. Zlepšily se metodické postupy, technické vybavení, informování veřejnosti, taktika i místy až komicky působící drobnosti.
„Před tím jsme například nevěděli, jak důležité je odhlučnění dispečerských pracovišť, ale v případě tak rozsáhlé kalamity je skutečně důležité, aby každý perfektně slyšel. Při zapínání a vypínání zařízení jde o lidské životy,“ uvádí ředitel úseku Řízení sítí ČEZ Distribuce Pavel Filipi.
Z vážnějších opatření je důležitý například výcvik záložních dispečerů, kteří mohou být posilami v mimořádné situaci, podrobené informování o odstraňování poruch na webu, vylepšení v oblasti spojovací techniky, lepší vtažení externích dodavatelů a celá řada dalších opatření.

„O přínosu uvedených opatření nejlépe svědčí likvidace kumulovaných poruch v minulém období, naposledy v letošním prvním týdnu,“ dodal ředitel úseku Řízení ČEZ Distribuční služby Karel Kohout.
Náklady na likvidaci škod v distribuční soustavě způsobnými kalamitou činily u ČEZ Distribuce 132,8 milionů Kč. Na likvidaci se podílelo více než 1600 pracovníků společností Skupiny ČEZ. Došlo k 7239 poruchám na zařízení DS, z toho 23 poruch na zařízení 110 kV, 1220 poruch na zařízení vysokého napětí a 5996 poruch na zařízení nízkého napětí.
V západních Čechách zničil orkán „Kyrill“ 400 sloupů v elektrické síti a zcela vyřadil 52 kilometrů vedení. Obnovení dodávky elektřiny po vichřici si vyžádalo 7240 odpracovaných hodin. Plných 99 % zákazníků (prakticky všechny trvale obydlené stavby) mělo obnovenou dodávku do dvou dnů, někde ale jen díky zapojení dieselagregátů.
Z hlediska Skupiny ČEZ představovala tato kalamita hned několik historických mezníků.

Šlo o historicky nejrozsáhlejší poškození rozvodných sítí.
Poprvé v dějinách podobná událost zasáhla plošně celé území České republiky.
Byla to první podobná událost v novém procesním uspořádání společnosti.
Rekordní byl i dopad na zákazníky, celkem jich v ČR bylo bez elektřiny 1,5 miliónu.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
út 24.01.2012 17:10



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka