Lasselsberger postaví sklad na obklady

Plzeňský Lasselsberger zahájí v nejbližších dnech v Lubné u Rakovníka stavbu největšího českého skladu a logistického centra na distribuci obkladů za více než 200 milionů korun. Centrum, které bude otevřeno v červenci, zjednoduší servis pro velkoodběratele a výrazně odlehčí dopravě i občanům regionu.

Jarní servisní akce AUTO CB

Plzeňský Lasselsberger zahájí v nejbližších dnech v Lubné u Rakovníka stavbu největšího českého skladu a logistického centra na distribuci obkladů za více než 200 milionů korun. Centrum, které bude otevřeno v červenci, zjednoduší servis pro velkoodběratele a výrazně odlehčí dopravě i občanům regionu. Půjde o největší letošní investici skupiny, jejíž podíl na českém trhu obkladů je 55 procent. Řekl to šéf Lasselsbergeru Roman Blažíček.
"Kamiony musejí být dosud nakládány postupně v několika místech v Rakovníku, kde máme tři závody," dodal. Nový provoz zaměstná zhruba deset nových lidí. V Rakovníku má nyní Lasselsberger 840 z 3160 zaměstnanců. Vyrábí tam téměř polovinu obkladů.
Centrum s expediční a skladovou halou o ploše 20.000 metrů čtverečních vnikne ve výrobním areálu závodu Rako III. "Moderní skladová hala nahradí technicky a kapacitně nevyhovující skladování na zpevněné venkovní ploše," řekl zástupce dodavatele Jiří Čadek ze Skansky CZ.
Menší distribuční centrum má Lasselsberger také v Chlumčanech. "Chceme ho zmodernizovat, ale nejprve si počkáme, jak se osvědčí nový distribuční areál Rakovníku," řekl marketingový ředitel Herbert Kraus.
Skupina Lasselsberger se závody v Rakovníku, Chlumčanech u Plzně, Podbořanech a jihočeských Borovanech, loni utržila 7,3 miliardy korun, meziročně o osm procent více. Téměř dvě třetiny příjmů zajistily shodně jako předloni keramické obklady a dlaždice. Jejich prodej mírně převýšil 32 milionů metrů čtverečních, meziročně o pět procent více.
Na českém trhu loni firma prodala přes 11,5 milionu m2, o tři procenta více. Lasselsbergeru ale výrazně roste prodej na západě, kam firma loni vyvezla 40 procent produkce, zejména do Německa a Rakouska. Firma posílila také v Itálii, Francii a Nizozemsku. Pětinu produkce vyvezl podnik, který zásobuje 30 trhů, na východ, zejména Slovensko, Maďarsko a Polsko.
Skupina loni a letos provedla zásadní výrobkovou inovaci. Dnes představila 20 nových sérií bytové keramiky. Dohromady nabízí ke stovce sérií, každý rok chce pětinu kolekcí obměňovat. "Přidaná hodnota v bytové keramice je výrazně vyšší než u objektových obkladů," uvedl Blažíček. Bytová keramika dnes tvoří 35 procent produkce, do dvou tří let by se měla přiblížit 50 procentům. Do její podpory dá letos firma 200 milionů korun, dvojnásobek oproti loňsku, kdy zavedla 13 sérií.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
st 21.02.2007 18:53



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka