Modernizace železniční stanice Karlovy Vary postupuje do další fáze

Správa železniční dopravní cesty zahájila v úterý druhou část modernizace stanice Karlovy Vary. Projekt zahrnuje v současné době dokončenou první etapu – demolici a výstavbu výpravní budovy – a právě zahajovanou rekonstrukci kolejiště.

Cílená propagace v Plzni

Jejím cílem je zlepšit technický stav nástupišť a přístřešků a zajistit zvýšení bezpečnosti a komfortu přepravy cestujících.

V rámci první části stavby se provedla demolice stávající výpravní budova a na jejím místě byla postavena moderní novostavba vycházející z návrhu architekta Petra Franty. Ústředním prvkem stavby je prosklená hala přecházející přes obě patra a vytvářející vzdušný a prosvětlený veřejný prostor. Na prostor haly v podzemním podlaží se v budoucnu napojí podchod vedoucí na jednotlivá nástupiště. V nadzemním podlaží je umístěna hala s prostorem pro prodej jízdenek a administrativní část včetně zázemí. Celý objekt staniční budovy je bezbariérový.

„Karlovy Vary patří k významným lázeňským centrům naší republiky. Zdejší železniční stanice tvoří vstupní bránu pro velkou část tuzemských i zahraničních hostů, kteří přijíždějí do lázní. Dřívější stav nádraží byl skutečně zoufalý, dnes se jeho podoba viditelně mění k lepšímu. Po dokončení všech zbývajících úprav včetně kolejiště získají obyvatelé krajského města stanici, která bude odpovídat představám o moderní české železnici,“ konstatoval ministr dopravy Dan Ťok.

„Součástí projektu je návrh rekultivace zeleně, kdy kvalitní stávající stromy budou zachovány
a dotvoří tak budoucí tvář stanice v její nové podobě. Díky tomu budou mít Karlovy Vary skutečně reprezentativní vlakové nádraží,“ uvedl náměstek generálního ředitele SŽDC pro správu majetku Tomáš Drmola.
Nová výpravní budova začne sloužit veřejnosti 10. května 2017. V jejím přízemí najdou cestující osobní pokladny, které se dočasně otevřou v místě jedné z budoucích komerčních provozoven. Přístup do nové budovy bude zpočátku možný jen hlavním vchodem. Po dokončení výstavby prvního nástupiště v srpnu letošního roku se otevře rovněž vstup z její horní části, kde současně dojde ke zprovoznění pokladních přepážek.

Na výstavbu nové výpravní budovy navazuje druhá, právě zahajovaná část projektu, která se týká kolejiště. Rekonstrukcí projde 1. a 2. nástupiště. Kromě výstavby nového podchodu se dále provedou potřebné úpravy železničního svršku a spodku, staničního zabezpečovacího zařízení, trakčního vedení a dalších návazných zařízení. 

Zhotovitelem první části projektu s názvem Modernizace ŽST Karlovy Vary byla firma SKANSKA, zhotovitelem právě zahajované druhé části je firma STRABAG Rail. Celkové náklady činí 716 721 628 Kč bez DPH. Projekt je schválen v rámci Operačního programu Doprava ke spolufinancování Evropskou unií z Evropských strukturálních a investičních fondů, a to až do výše 532 410 543 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
út 09.05.2017 16:35



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka