Motoresty se těší na zavedení mýtného

Motoresty, které jsou v Plzeňském kraji většinou mimo dálnici D5 Praha-Plzeň-Rozvadov, spoléhají na to, že zavedení mýtného na dálnicích a rychlostních silnicích od ledna 2007 jim přivede zpět řidiče kamionů, kteří je začali od roku 1997 míjet.

Jarní servisní akce AUTO CB

Motoresty, které jsou v Plzeňském kraji většinou mimo dálnici D5 Praha-Plzeň-Rozvadov, spoléhají na to, že zavedení mýtného na dálnicích a rychlostních silnicích od ledna 2007 jim přivede zpět řidiče kamionů, kteří je začali od roku 1997 míjet. Motoresty nyní lákají řidiče na levné obědy a kvůli uživení musí vařit ještě pro okolní podniky. Teplé jídlo je v nich asi o třetinu levnější než v bufetech benzinových pump při hlavním dálničním tahu. ČTK to zjistila od provozovatelů motoristických restaurací na Plzeňsku.
"Až začnou řidiči nákladních vozů platit mýtné, mohli by k nám opět začít jezdit," uvedl Pavel Navrátil, vedoucí motorestu Vlčák v Černošíně, který je 20 kilometrů od dálnice D5, na bývalém hlavním tahu z Plzně do Tachova. Restaurace, původně postavená pro motoristy, pocítila od roku 1997, od otevření dálnice Plzeň-Rozvadov, obrovský pokles poptávky motoristů. Poté byla několik let uzavřena a před třemi lety opět obnovila provoz. "Nyní vaříme většinu obědů pro místní firmy. Bez nich bychom skončili," dodal Navrátil. Denně přijede pouze několik kamionů. Hotové jídlo typu svíčkové nabízí za 59 korun, což vítají i místní občané.
V motorestu Benešovice u Stříbra, který je pouhých 250 metrů od dálnice D5, pocítili po otevření dálnice také obrovský propad tržeb. "Naštěstí nás řada zejména starších řidičů zná a ví, že se tu o ně dobře postaráme. Je tu je velké parkoviště a klid, takže se tu řidiči nerušeně vyspí i přes den," uvedl Petr Duřpek, vedoucí motorestu, který patří obci. Hotové jídlo včetně polévky tam prodávají za 50 korun, kdežto na čerpacích stanicích podél dálnice je podle Duřpeka o 30 korun dražší.
Do známého kaznějovského motorestu na severu Plzeňska na hlavním tahu Plzeň-Most zajíždějí řidiči kamionů stále. Poblíž není benzinová pumpa, kde by vyvařovali. "Dálkoví řidiči chtějí teplá jídla, bagetami jsou přejezení," uvedla pracovnice restaurace. Podobně se vyjádřila vedoucí motorestu ve Vlčtejně na jihu od Plzně na silnici první třídy z Plzně do Českých Budějovic. Na parkoviště se tam ale vejde pouze šest kamionů. "Hotová jídla máme za 48 korun. Na téměř padesátikilometrovém úseku z Plzně do Nepomuka jsme jediným motorestem," dodala vedoucí.
U dálniční čerpací stanice Benzina v Kladrubech na Tachovsku je parkoviště pro 50 kamionů, které je téměř pořád obsazené. Řidiči je využívají na povinné přestávky i přenocování. "Teplá jídla nemáme, ale řidičům nabízíme mikrovlnku, kde si mohou ohřát vše, co si přinesou," uvedla pracovnice obsluhy. V nonstop benzince prodají denně stovky baget od 27 korun do 40 Kč. Vedení podniku zvažuje restauraci s teplými jídly. "Pokud chtějí dobrou českou kuchyni, posíláme je do nedalekého motorestu v Benešovicích na knedlo vepřo zelo. Řidiči jsou ale často líní a raději zůstávají u dálnice anebo počkají na McDonalda na Rozvadově," uvedla obsluha.
Benzinová pumpa Esso poblíž hraničního přechodu Folmava na silnici první třídy z Plzně do Domažlic nabízí hotová jídla typu guláše a smaženého sýra za 50 až 70 korun. Nedaleký motorest, kde je nyní pouze využívané stání pro 20 kamionů, skončil před dvěma lety. V pumpě se nají deset řidičů, což postačuje. Další sezení je přes léto venku. "Řidiči už si na čerpací stanice zvykli a řada z nich už klasické motoresty ani nezná," dodala.
Podle údajů silniční databanky Ředitelství silnic a dálnic je v Plzeňském kraji 107 kilometrů dálnic, 411 km silnic I. třídy, 1510 km "dvojek" a 3010 okresních silnic III. třídy. V regionu je podél silnic 99 čerpacích stanic, 81 parkovišť, 27 odpočívek, šest motorestů a čtyři motely.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
út 22.08.2006 09:19



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka