Motorkáři bourají častěji, policisté je před víkendem varují

Následky dopravních nehod motocyklistů mohou být pro jejich aktéry tragické. Nejsou chráněni žádnou karosérií, bezpečnostním pásem, nebo airbagem. Zejména z tohoto důvodu se proto policisté na problematiku spojenou s jízdou na motocyklu zaměřují i z hlediska prevence. Plánována je například osvěta v...

Jarní servisní akce AUTO CB

Následky dopravních nehod motocyklistů mohou být pro jejich aktéry tragické. Nejsou chráněni žádnou karosérií, bezpečnostním pásem, nebo airbagem. Zejména z tohoto důvodu se proto policisté na problematiku spojenou s jízdou na motocyklu zaměřují i z hlediska prevence. Plánována je například osvěta v rámci konání „Dne s policií“ v Klatovech, kde budou dopravní policisté mimo jiné předávat informační brožury, které byly zpracovány Ministerstvem dopravy ČR na základě praktických znalostí motocyklistů a odborníků.
Dle zkušeností vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Plzeňského kraje plk. Mgr. Bc. Vladimíra Tomana je jednou z nejčastějších příčin kolizí motocyklistů nezvládnutí stroje. Uvádí, že: „Motocyklisté často nesprávně, nebo opožděně zareagují na vzniklou situaci a správný manévr, nebo jeho dokončení nezvládnou. Motocykl se pak stává neovladatelný a následky mohou být tragické“. Z praxe dopravních policistů všeobecně vyplývá, že motocyklisté často podceňují i důležitost přilby a náležité výbavy. Problémy mohou nastat u motocyklistů – „nováčků“, kteří se po zakoupení výkonného stroje, nenaučí dokonale zvládnout jeho ovládání a problémy pak nastávají při průjezdech zatáčkou, či předjíždění. Rovněž tak nemají dostatečnou zručnost při zvládnutí stroje ve smyku a v samotném předvídání kolizních situací. Na spadaném listí, tramvajovém pásu, dlažebních kostkách, nánosu písku a podobně jsou pak překvapeni reakcí jejich stroje. Do nebezpečné situace se mnozí mohou dostat i při jízdě ve skupině motocyklistů, kdy nebývají dodržovány bezpečné vzdálenosti mezi stroji a reakce na „přibrzdění“ vpřed jedoucího stroje může vyvolat „řetězovou“ nehodu vzadu jedoucích strojů.

V této souvislosti nelze nezmínit tragické případy letošního roku. Ať se již jednalo o zaviněné, či nezaviněné nehody motocyklistů, jejich následky si vyžádaly oběti na životech. V březnu se jednalo o nehodu v Plzni, kde došlo ke střetu motocyklisty s chodcem v ulici Sirková (41letý motocyklista na následky zranění zemřel). Tragické následky měla i nehoda motocyklisty v květnu 2014 na Klatovsku. 27letý motocyklista narazil do před ním jedoucí motorky, jejíž řidič začal brzdit. S těžkým zraněním byl transportován do nemocnice, kde zemřel. Do této smutné „bilance“ řadíme i nehodu z prvního červnového dne, ke které došlo mezi obcemi Šťáhlavy a Nezvěstice. Při průjezdu zatáčky měl motocyklista spadnout na vozovku a poté narazit do protijedoucího osobního vozidla. Zraněním pak tento 51letý motocyklista v nemocnici podlehl.

Oficiální dopravní statistiky za měsíc květen 2014 nejsou zatím k dispozici, přesto lze uvést, že dle neoficiálních „čísel“ došlo v Plzeňském kraji v uplynulém měsíci skoro k 260 dopravním nehodám. Ve více jak dvaceti případech byl u těchto nehod účastníkem motocyklista, přičemž se jedná o nehody zaviněné i nezaviněné motocyklistou.

Dopravní nehody zaviněné motocyklisty jsou sledovanou oblastí dopravních statistik. Níže uvedená data jsou porovnáním počtu v uplynulých letech, ať hovoříme o mopedech, malých motocyklech, skútrech a dalších motocyklech:


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
so 07.06.2014 07:15



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka