Na Bezdružické lokálce už cestují i vozíčkáři

Další možnost bezbariérového cestování vozíčkářům, ale i cyklistům, rodinám s dětmi v kočárcích, seniorům a vlastně všem cestujícím přichystal Plzeňský kraj, když ve spolupráci s plzeňským organizátorem veřejné dopravy POVED objednal u Českých drah nízkopodlažní spěšný vlak Krasíkov, který po celou ...

Jarní servisní akce AUTO CB

Další možnost bezbariérového cestování vozíčkářům, ale i cyklistům, rodinám s dětmi v kočárcích, seniorům a vlastně všem cestujícím přichystal Plzeňský kraj, když ve spolupráci s plzeňským organizátorem veřejné dopravy POVED objednal u Českých drah nízkopodlažní spěšný vlak Krasíkov, který po celou lázeňskou a turistickou sezónu bude až do 4. října vozit cestující každou sobotu bez přestupování z Plzně do Bezdružic a zpět.
„Je to příslovečná první vlašťovka – první výsledek nového programu zpřístupňování veřejné dopravy na regionálních železničních tratích lidem s omezenou schopností pohybu,“ sděluje k tomu předseda Plzeňské krajské rady osob se zdravotním postižením PhDr. Miroslav Valina a dodává: „Program je součástí Krajského plánu vyrovnávání příležitostí pro osoby se zdravotním postižením na období 2013 – 2018, který v loňském roce schválilo zastupitelstvo Plzeňského kraje.“
Miroslav Valina je vozíčkář a cestu z Plzně do Bezdružic si hned při první jízdě vlaku Krasíkov osobně vyzkoušel. Z pohledu pasažéra na invalidním vozíku ji hodnotí jednoznačně kladně: „Trať Bezdružické lokálky vede krásnou romantickou krajinou se zříceninami hradů Švamberk a Gutštejn, zážitkem je jízda po železničním mostě vysoko nad hladinou vodní nádrže Hracholusky. Ale naším cílem je v první řadě možnost bezbariérové přepravy do Konstantinových Lázní – jediných lázní v Plzeňském kraji. Zde se navíc od loňského roku léčí také pacienti s nemocemi a poruchami pohybového ústrojí a pacienti po úrazech a po složitých chirurgických a ortopedických zákrocích.“
To potvrzuje MUDr. Stanislav Zajíček, ředitel léčebného úseku společnosti Léčebné lázně Konstantinovy Lázně: „Jedná se o choroby jako revmatoidní artritida, Bechtěrevova nemoc, artrózy, stavy po implantacích kloubních náhrad, operacích páteře či traumatologických zákrocích. Léčíme ale i pacienty s tzv. polyneuropatií (onemocněním periferních nervů), kořenovým syndromem, Parkinsoniky, diabetiky s komplikacemi cévními a nervovými. Lázně disponují balneoprovozem, krytými bazény pro rehabilitaci a za pozornost stojí i nové wellness centrum s vířivkami, saunami a speciálními relaxačními produkty (aromaterapie, zážitkové masáže, lávové kameny aj.).“
„Právě s ohledem na možnost dlouhodobých, ale i krátkodobých, např. víkendových léčebných, rekondičních a wellness pobytů je důležité, aby mezi Plzní a Konstantinovými Lázněmi fungoval bezbariérový železniční spoj,“ doplňuje MUDr. Zajíčka PhDr. Valina. „Proto Plzeňská krajská rada osob se zdravotním postižením usiluje o rozšíření tohoto bezbariérového spoje tak, aby co nejdřív jezdil také o dalších víkendových dnech a pokud možno aby se jednalo o spoj každodenní. V téhle souvislosti chci ocenit aktivní a vstřícný přístup Krajského centra osobní dopravy ČD a společnosti POVED, díky nimž by mohlo k uskutečnění naší vize dojít už v příštím roce. Je ovšem třeba zmínit jeden velký problém, a to stav železničních stanic a zastávek na téhle i na ostatních regionálních tratích. Na všech se bezbariérové zastávky vyskytují spíše výjimečně, což je škoda, protože ve vozovém parku Českých drah vzrůstá podíl nízkopodlažních vozů, avšak vozíčkář je kvůli bariérovosti nástupišť může využívat jen s obtížemi. Ale věřím, že se i tady blýská na lepší časy. Jak my, tak POVED, intenzivně komunikujeme s Plzeňským krajem jako objednatelem regionální dopravy a spolupracujeme na definování priorit a na přípravě dokumentů, na jejichž základě by Správa železniční dopravní cesty mohla připravit a realizovat investice do bezbariérových úprav nástupišť a staničních budov.“
K tomu dodává Ing. Petr Náhlík, zástupce ředitelky POVED: „Nespornou výhodou při bezbariérových úpravách nástupišť na jednokolejných tratích, jako je Bezdružická lokálka, jsou nízké náklady na provádění těchto úprav, které sestávají zpravidla jen ze zvýšení a zpevnění hrany nástupiště a bezbariérového napojení nástupiště na místní komunikace. Když se ale vrátím zpět k bezbariérovému vlaku Krasíkov, ten bude v této fázi projektu vyjíždět každou sobotu ze stanice Plzeň hlavní nádraží v 8:56 a do Bezdružic bude přijíždět v 10:02. Poté bude po celý den vozit cestující na trati Bezdružické lokálky a večer v 18:12 znovu vyjede z Bezdružic do Plzně a do stanice Plzeň hlavní nádraží bude přijíždět v 19:25.“


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
st 25.06.2014 14:19



0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka