Na české i německé straně Šumavy jezdí Zelené autobusy

Systém linek Zelených autobusů navazuje na bavorskou lesní železnici Waldbahn i na autobusovou linku Finsterau-Bus. Nová německo-česká informační brožura nabízí jízdní řády i tipy na výlety podél státní hranice Německa a České republiky. Projekt Zelených autobusů, které mohou návštěvníci N...

Jarní servisní akce AUTO CB

Systém linek Zelených autobusů navazuje na bavorskou lesní železnici Waldbahn i na autobusovou linku Finsterau-Bus. Nová německo-česká informační brožura nabízí jízdní řády i tipy na výlety podél státní hranice Německa a České republiky.
Projekt Zelených autobusů, které mohou návštěvníci Národního parku Šumava využít k přepravě, se od samého počátku nerozvíjel izolovaně od obdobné dopravy v Bavorsku. Již od roku 1997 navazovala tato veřejná doprava na tzv. Igelbussy v Bavorsku, kdy jedna linka přijíždí až k hraničnímu přechodu Buchwald / Bučina u Kvildy.
„Každoročně cestuje z české strany na Bučinu přes 20 tisíc osob a více než polovina pokračuje dál v cestě do Bavorska,“ informoval Josef Jiřička, manažer projektu ze Správy Národního parku a chráněné krajinné oblasti Šumava.
Zelené autobusy, jezdící na celkem 6- ti trasách: Kvilda – Špičák, Horská Kvilda-Kvilda-Kvilda/Bučina, Sušice-Kvilda, Kaplice pod Boubínem/Lenora-Zátoň-Kvilda, Nová Pec-Jelení Vrchy a Kvilda – Churáňov, jsou velice populární. Hlavní zelená trasa Špičák – Kvilda je páteřní a navazuje na další autobusové i železniční linky.
Systém linek Zelených autobusů je v letošní sezóně širší, a tím je ještě lépe napojen na lesní železnici Waldbahn, resp. na autobusovou linku Finsterau-Bus. S nově zavedenou jednodenní jízdenkou NP-Ticket se za 80 Kč dají využívat Zelené autobusy libovolně po celý den. Nejdůležitější výletní cíle v Národním parku Bavorský les mezi Bayerisch Eisenstein a Finsterau zpřístupňují železnice (Waldbahn) a Igelbusy a pomocí výhodného tarifu Bayerwald-Ticket umožňují návštěvníkům velký akční rádius.
„Na německou stranu Šumavy se turisté dopraví buď Zeleným autobusem ze stanice Horská Kvilda–Kvilda–Kvilda/Bučina. Od zastávky Bučina se cca po 800 m chůze dostanou na zastávku Buchwald, Grenze a zde přestoupí na linku Finsteraubus. Druhou možností je cestování Lesní železnicí ze Špičáku na Bayerisch Eisenstein a Zwiesel. Jedná se o přímý spoj, nikde se nepřestupuje. Další možností je silniční hraniční přechod Železná Ruda (směrem ze Sušice na Hartmanice), kde návštěvníci mohou využít Šumava – Busu, zde pak přestupí na německou železnici“ řekl Josef Jiřička.
Národní park Šumava připravil ve spolupráci s oddělením Nationalparkverkehrskonzept (Koncept dopravy v NP) při okresním úřadu v Regenu německou verzi informační brožury s jízdními řády a tipy na výlet, která informuje o četných možnostech přeshraničních okruhů nebo výletech pro cyklisty a pěší turisty.
Nabízí se také možnost, aby v příštích sezónách byly jednodenní jízdenky v určité míře vzájemně uznatelné na území obou zemí. O tom je však ještě zapotřebí jednat.
Značným zlepšením jsou nové německo-české informační brožury, které byly 14.7. 2009 za přítomnosti zástupců Správy NP Bavorský les, Okresního úřadu v Regenu a dopravců z plzeňské společnosti ČSAD představeny na tiskové konferenci v bavorském Scheuerecku.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
so 18.07.2009 12:52



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka