Na Rally Radyně vyrazily desítky veteránů

Desítky historických aut a motocyklů zaplnily o víkendu historické náměstí v Plzni.

Cílená propagace v Plzni

Desítky historických aut a motocyklů zaplnily o víkendu historické náměstí v Plzni. Uskutečnil se zde start již 15. ročník Rallye Radyně 2004, který pořádal Veteran car club Plzeň. Do západočeské metropole se sjeli řidiči se svými naleštěnými plechovými miláčky jak z blízkého okolí, tak i ze vzdálených míst v celé České republice. Na start sobotní rallye se do Plzně sjelo přes šedesát historických automobilů a na trať vyrazila i padesátka motocyklů. Jelo se po trase Plzeň – Malesice – Sytno do Telic na Tachovsku. Tady byl cíl 1. etapy. Zpět do Plzně si osádky veteránu udělaly zastávku v Kladrubech, kde si prohlédly zdejší klášter. Největší kuriozitou mezi veterány byl nákladní vůz Gaz vyráběný za druhé světové války v Rusku. Jde o vlastně o americké auto Ford A, jehož licenci Rusové tehdy získali. "Tohleto vozidlo sloužilo sovětské armádě. Potom patrně jako kořistní vozidlo skončilo ve wehrmachtu. Při ústupu sovětských vojsk zůstalo toto vozidlo na Plzeňsku, kde ho jeden náš sběratel zachránil," uvedl předseda Veteran Car Clubu Plzeň Miroslav Hrubý. Majitelé veteránů si své miláčky doslova piplají a jsou proto na ně také patřičně hrdí. Nejstarší auta, která se v sobotu objevila na startu byl Laurin + Klement z roku 1924 a Tatra 11 z roku 1925. "Spotřeba je 12,5 litru a 80 km/h je maximální rychlost," řekl majitel vozu Laurin & Klement Miloslav Bayer. "Pochází ze Slovenska ze Spišské Nové Vsi. Odtud jsem ho přivezl na podvalníku," prohlásil majitel vozu Tatra 11 Jan Musil. Velmi pestrou paletu značek mohli diváci obdivovat také mezi motocykly. Zde vynikal především stroj legendární značky Čechie z roku 1927. "Před 15 lety jsem tady sehnal hromadu šrotu. Začal jsem to dávat dohromady. Asi před 3 lety jsem to měl konečně pohromadě a tak jsem s ní byl samozřejmě v Americe, kde jsme jí udělali slávu," řekl majitel motocyklu Čechie Antonín Šimůnek. Neztratily se však ani další motorky. Unikátem byla na náměstí například motorka Ariel z roku 1929. "Tento motocykl je zajímavý v podstatě tím, že je do současné doby v původním stavu. Takže nebyl renovovaný," uvedl majitel motocyklu Ariel Tomáš Vaníček. Ozdobou automobilového srazu byly jak luxusní limuzíny prestižních značek, tak i kabriolety. V těch se vozili nejen prezidenti, premiérové vlád, ministři, bankéři a bohatí průmyslníci, ale i jejich manželky.






The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
ne 30.05.2004 15:38




0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka