Na trať Plzeň-Most chce soukromá společnost

Společnost Viamont, která je jedním ze zájemců o zajištění železniční dopravy na tratích Plzeň - Most a Pardubice – Liberec, plánuje nabídnout cestujícím vysoký komfort dopravy a služeb za stávající cenu jízdného.

Cílená propagace v Plzni

Společnost Viamont, která je jedním ze zájemců o zajištění železniční dopravy na tratích Plzeň - Most a Pardubice – Liberec, plánuje nabídnout cestujícím vysoký komfort dopravy a služeb za stávající cenu jízdného. Viamont chce v případě vítězství v zadávacích řízeních vypsaných Ministerstvem dopravy České republiky na obou tratích nasadit moderní motorové jednotky BR 642 (Desiro) pronajaté od společnosti Vogtlandbahn GmbH ze Spolkové republiky Německo. „Z našeho pohledu jsme splnili všechny podmínky dané Ministerstvem dopravy České republiky. V případě zadávacího řízení v relaci Plzeň – Most nyní čekáme na finální rozhodnutí, v případě zadávacího řízení v relaci Pardubice – Liberec se připravujeme na jednací řízení ve vztahu k avizovaným změnám provozního konceptu. Každopádně jsme připraveni od 10.12. 2006 na obou trasách zahájit přepravu cestujících,“ uvedl ředitel divize Regionální dopravy společnosti František Kozel. Jednotky Desiro vyráběné společností Siemens, které jsou standardně v provozu v Německu a dalších zemích západní i východní Evropy. „Tyto jednotky přinesou cestujícím vysokou kvalitu služeb a komfort,“ říká František Kozel. Desira jsou nízkopodlažní jednotky se samostatnými oddíly první a druhé třídy. Všechny vozy jsou standardně vybaveny klimatizací a informačním okruhem pro cestující. Ve vlacích bude také separátní prostor pro cestující s kočárky, pro uložení jízdních kol popřípadě lyží. Vozidlo je uzpůsobeno pro přepravu cestujících na invalidním vozíku a díky nízkopodlažnímu uspořádání je bezbariérové, včetně WC. Vysoký komfort poskytovaný motorovými jednotkami Desiro se nijak neprojeví na ceně jízdného. Podle Františka Kozla je snahou společnosti udržet stávající výši jízdného. Podle něj nebudou cestující nijak znevýhodněni ani v případě pokračování cesty do dalších cílových stanic mimo uvedené relace. „Riziko nutnosti nákupu dvou jízdenek při pokračování cesty na další trati, kterou nebude zajišťovat Viamont, není reálné. Cestování bude zajištěno tak, aby cestující zakoupil jen jednu jízdenku. Dopravci si jízdné následně vyúčtují,“ říká František Kozel. Na rychlíkových tratích chce Viamont zúročit zkušenosti z provozování regionální železniční dopravy. Od roku 1997 provozuje drážní dopravu na regionální dráze Trutnov hl.n. - Svoboda nad Úpou, od roku 1998 potom na regionální dráze Sokolov – Kraslice. V roce 2000 ve spolupráci se společností Vogtlandbahn zahájila drážní dopravu na znovuotevřeném hraničním přechodu Kraslice – Klingenthal na Karlovarsku. Od roku 2003 jsou o víkendech provozovány přímé vlaky v trase Zwickau Zentrum – Klingenthal – Kraslice – Sokolov – Karlovy Vary dolní nádraží a zpět.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
28.04.2006 13:21



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka