Plzeňský pivovar prodá v prosinci až o 35 procent víc své prémiové dvanáctky. To je dokonce víc i než v těch nejteplejších letních měsících. Dobré pivo a Vánoce, to prostě v Česku patří k sobě a tento trend se dá v poslední době vysledovat také v okolních zemích včetně Polska, kde lidé dávají přednost hlavně lihovinám. V posledních letech tam také kupují v prosinci o 15 procent víc plzeňského ležáku. Mimochodem, Polákům se mezi pivovarníky říká Králové plechovek, zatímco u nás se prodají tři procenta plechovek, v Polsku je to 44 procent piva.
Šampaňské pro změnu patří k oslavám příchodu Nového roku. Největší český výrobce ze Starého Plzence letos opět čeká nárůst tržeb. Šampus a novoroční přípitek, to u nás prostě patří jednoznačně k sobě. A plzenecký výrobce letos v prosinci prodá víc než pětinu své celoroční produkce. Asi je jen málo rodin, kde na Silvestra nemají připravenou ani jednu lahev šampusu.