Na Varsku bude jezdit vlak Regionova

Dvacítku nových, částečně nízkopodlažních, jednotek Regionova nasadí České dráhy do provozu v letošním roce. První sériovou Regionovu převzaly České dráhy přímo u výrobce - ve společnosti Pars nova Šumperk.

Cílená propagace v Plzni

Dvacítku nových, částečně nízkopodlažních, jednotek Regionova nasadí České dráhy do provozu v letošním roce. První sériovou Regionovu převzaly České dráhy přímo u výrobce - ve společnosti Pars nova Šumperk. Předání první sériové jednotky Regionova navazuje na úspěšné představení prototypu loni na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně a na více než půlroční zkušební provoz s cestujícími.

„Převzetí první sériové jednotky Regionova odstartovalo masivní modernizaci provozu Českých drah na lokálních tratích v České republice. Počítáme s tím, že během následujících tří let, kdy nasadíme do provozu více než stovku Regionov, bude většina cestujících na regionálních a lokálních spojích na neelektrizovaných tratích v České republice cestovat právě těmito moderními vlaky,“ říká Josef Bazala, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah, a. s.

„Pořízení jednotek Regionova je prvním hmatatelným výsledkem existence programu ministerstva dopravy na obnovu a modernizaci vozového parku v železniční dopravě. Například na úhradě dnes převzaté jednotky Regionova se ministerský program podílel více než 9 miliony Kč. Díky programu ministerstva dopravy se na českých železnicích v brzké budoucnosti objeví řada moderních vozidel,“ doplnil Milan Šimonovský, místopředseda vlády a ministr dopravy České republiky.

„Po několika letech projekčního a konstrukčního úsilí se nám podařilo navázat na loňské ocenění na MSV Brno a uzavřít s smlouvu na dodávku celkem 100 ks vozidel Regionova. Určitě se jedná o největší obchodní a výrobní úspěch naší společnosti v celé její historii. Díky Regionově a další projektům jsme diverzifikovali náš výrobní program a zaměřili jsme se výrazně na dodávky modernizovaných a částečně i zcela nových kolejových vozidel. Určitě k tomuto úspěchu napomohlo celkové oživení zájmu o železnici v ČR vyvolané především úspěšnou změnou strategie Českých drah a resortu dopravy v ČR. Regionova s dalšími našimi projekty nám přináší velký impuls pro budoucí rozvoj, současně znamená perspektivu pro naše zaměstnance a obchodní partnery.“ doplnil Tomáš Ignačák, generální ředitel a člen představenstva Pars nova a.s. Šumperk.

První sériovou jednotku Regionova doplní v následujících dnech další a 18. května 2006 budou obě slavnostně předány do provozu ve Zlínském kraji. Další motorové jednotky, které budou následovat, nasadí České dráhy do provozu v Karlovarském a Královéhradeckém kraji. V Karlovarském kraji přitom budou jednotky Regionova provozovány na trati Karlovy Vary – Mariánské Lázně, a to jako výrazně modernější vozidlo ve srovnání s vozidlem RegioSprinter, které na trať hodlá nasadit společnost Viamont. Kraj tak od Českých drah získá do konce roku za nižší cenu výrazně vyšší přepravní kvalitu.

Na přelomu roku 2006 a 2007 nasadí České dráhy na území Libereckého kraje do provozu třívozovou verzi jednotek Regionova. Ty budou složeny ze dvou motorových vozů a jednoho vloženého s nízkopodlažním nástupem. Zvýší se tak nejen přepravní kapacita, ale i dále zrychlí jízdní vlastnosti vlaku.

Cena jedné jednotky Regionova je přibližně 20 milionů Kč, oproti srovnatelným vozidlům zahraniční provenience je tak její cena přibližně třetinová.
S dodávkou dalších souprav se počítá v intervalu přibližně každý měsíc cca 2-3 soupravy. Poprvé v historii České dráhy neuvádějí do provozu pouze nový vlak. Součástí je také ucelený koncept propagace kraje, turistického ruchu a ekologické železniční dopravy nazvaný Regionovou Vaším krajem.
„Ve spolupráci s jednotlivými kraji využijeme jednotky Regionova jako pojízdný marketingový nástroj – jednoznačně svázaný s krajem, ve kterém vozí své cestující. Kromě již zavedeného názvu Regionova tak jednotky dostávají navíc do vínku přívlastek s názvem kraje, logo příslušného kraje a interiér doplní informační plochy s informacemi zajímavými pro nejen pro turisty a návštěvníky,“ říká o konceptu Regionovu Vaším krajem Jiří Kolář, náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu. České dráhy tak krajům vedle zajištění regionální dopravy nabídnou další přidanou hodnotu – zaměřenou jednoznačně na podporu turistického ruchu.
V návaznosti na to i dnes převzatá jednotka Regionova již byla označena logotypem Zlínského kraje a její název doplněn na Regionova Zlínského kraje. Její interiér a exteriér doplnily následující prvky, které se stanou standardem při dodávkách dalších souprav:
· Logotyp Regionova byl doplněn na Regionova - Zlínský kraj.
· Na skříň motorového vozu byl umístěn logotyp a znak Zlínského kraje.
· V případě externího zbarvení se počítá se zachování základní koncepce barevného řešení, nicméně jednotlivé barvy se budou lišit podle krajů.
· Interiér motorové jednotky bude vybaven stojany a rámečky pro informační materiály o zajímavostech Zlínského kraje. Do nich je možné umístit jak propagační letáčky, tak například mapu a další informační materiály.
České dráhy takto ve spolupráci s jednotlivými kraji takto vybaví a upraví všech 20 jednotek, které letos mají být nasazeny do provozu. Obdobné koncepty jsou úspěšně využívány v zahraničí, například ve Spolkové republice Německo, kde je veřejnost takto jednoznačně motivována k ekologicky šetrnému cestování vlakem.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
so 06.05.2006 16:32



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka