Na železnice v kraji vyjedou moderní motoráky

Na železničních tratích v Plzeňském kraji se objeví moderní motorové vlaky. České dráhy (ČD) nasadí od příštího úterý na Domažlicko a Klatovsko dvě nové vlakové soupravy Regionova.

Cílená propagace v Plzni

Na železničních tratích v Plzeňském kraji se objeví moderní motorové vlaky. České dráhy (ČD) nasadí od příštího úterý na Domažlicko a Klatovsko dvě nové vlakové soupravy Regionova. Na trati Plzeň - Most už nyní jezdí rekonstruované vozy řady 843 a začátkem příštího roku se po tratích na Domažlicku a na severu Plzeňska začnou pohybovat dvě rekonstruované velké motorové jednotky řady 854. Řekl to náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Kolář. Dráhy tím chtějí přilákat více cestujících na lokální a regionální železniční tratě.
"Regionovy budou od 12. prosince nasazeny nejvíce na trati Domažlice - Klatovy - Horažďovice a dostanou se až do Železné Rudy," uvedl náměstek ředitelky osobní dopravy pro Plzeňský kraj Vladimír Kostelný. Na spojovací trati, která navazuje na hlavní tahy, nahradí motorové vozy z 50. let.
Regionovy dosud obdržely kraje Zlínský, Karlovarský, Královéhradecký, Olomoucký, Vysočina a Jihočeský. Během dvou let by dráhy měly mít k dispozici celkem 100 jednotek. Soupravy vznikají přestavbou motorového vlaku řady 810 a přípojného vozu. Mají 84 míst k sezení a 115 k stání. Cena vozu je kolem 20 milionů korun. Pořízení nové soupravy je třikrát dražší.
Oba motorové vozy 854, které budou mít podle poptávky jeden až tři přípojné vozy, budou v Plzeňském kraji nasazeny na tratích Domažlice - Klatovy - Horažďovice a z Plzně směrem na sever do Blatna u Jesenice. Přestavba jedné jednotky ze 70. let přišla na 16 milionů korun. Kapacita tažného vozu je zhruba 60 míst a přípojného vagonu asi 80 cestujících.
Na trati Plzeň - Most už nyní jezdí čtyřnápravové motorové vozy řady 843, které vypravuje plzeňské i mostecké lokomotivní depo. Podle Koláře jde o modernizované vozy z poloviny 90. let. "Budou nasazeny na všech rychlíkových spojích na trati," řekl Kostelný. Podle něj se jejich počet na trati Plzeň - Most od platnosti nového grafikonu, tedy 10. prosince, posílí o tři soupravy na pět. Budou tak jezdit ve dvou až čtyřhodinových taktech.
Dráhy dávají podle Koláře do obnovy vozového parku ročně řádově miliardy korun. Příští rok to bude více než 2,2 miliardy Kč. Do nákupu Regionov letos investují 400 milionů korun. Tyto jednotky dají do všech krajů po dvou kusech. "Jsou to stovky milionů do pořízení nových vozidel a zhruba jedna miliarda korun do údržby," uvedl Kolář. Na to si dráhy prý jízdným nevydělají.
V Plzeňském kraji je nyní 15 tratí, kromě linií Plzeň - Praha a Plzeň - Kozolupy jednokolejných. Jejich délka dosahuje téměř 740 kilometrů, z toho 223 km je elektrifikovaných. V regionu je 199 zastávek, k nimž přibude na přelomu roku ještě Plzeň-Zadní Skvrňany. Na trati Plzeň - Stříbro už ji dokončila Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v rámci pokračující stavby III. železničního koridoru. Tam vznikla také nová zastávka a nástupiště ve Vochově na severu Plzeňska a nástupiště v Plzni-Křimicích. Dráhy dále opravily zastávku v Plzni u nemocnice, ve Stříbře a začaly opravovat zastávku v Třemošné u Plzně. V červnu zprovoznila SŽDC dálkové ovládání stokilometrové trati Plzeň - Žatec z jednoho místa v Blatně.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
st 06.12.2006 17:30



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka