Na železničních přejezdech v kraji už bourali čtyři řidiči

Letos v měsíci lednu a únoru došlo na železničních přejezdech na západě Čech ke 4 dopravním nehodám ( loni k 9) při kterých byl 1 člověk těžce zraněn ( loni 0), nikdo nebyl usmrcen (loni 1) ani lehce zraněn (loni 0). Hmotné škody dosáhly částky 466 000 korun (loni 476 870 Kč). Letos i loni také...

Cílená propagace v Plzni

Letos v měsíci lednu a únoru došlo na železničních přejezdech na západě Čech ke 4 dopravním nehodám ( loni k 9) při kterých byl 1 člověk těžce zraněn ( loni 0), nikdo nebyl usmrcen (loni 1) ani lehce zraněn (loni 0). Hmotné škody dosáhly částky 466 000 korun (loni 476 870 Kč).
Letos i loni také v jednom případě sehrál svoji roli i alkohol. V průběhu ledna a února 2009 byla jedna nehoda zaviněná chodcem, zatímco ve stejném období loni byly všechny nehody zaviněné řidičem motorového vozidla.

V objemu nehodovosti je sice procento dopravních nehod na železničních přejezdech poměrně malé, ale o to vážnější bývají následky a tak by si každý řidič měl uvědomit, že dodržování pravidel na silnici i železnici má svůj smysl. Jde totiž o hodně – o život nebo trvalou invaliditu. Proto je neustále třeba připomínat nebezpečí, která při porušování těchto pravidel hrozí.
Základní pravidla :
Před železničním přejezdem zvýšit opatrnost a důkladně se přesvědčit, že lze přejezd bezpečně přejet.
Na přejezdech je zakázáno předjíždění a řidič nesmí zbytečně prodlužovat dobu přejetí. Na přejezdu by neměl řidič s vozidlem vůbec zastavit, proto by si měli řidiči dávat pozor hlavně v kolonách a nevjíždět na přejezd, pokud za ním není dostatek místa k jeho opuštění. V blízkosti přejezdu se nesmí s vozidlem stát ani otáčet, aby nedošlo k znesnadnění bezpečného přejetí dalšímu účastníkovi dopravy.
Dodržovat zákonem stanovenou rychlost. Svítí-li přerušované bílé světlo signálu zabezpečovacího zařízení, má řidič 50 metrů před přejezdem a při jeho přejíždění jet rychlostí nejvýše 50 km/h. Pokud světlo nesvítí a nebo se jedná o přejezd bez signalizačního zařízení rychlost se snižuje na 30 km/h.
Respektovat červená světla, která jsou rozhodující. Na přejezd nesmí řidič vjet pokud svítí červené světlo. Ostatní signály - zvonění a závory jsou doplňkové, ale je třeba se řídit i jimi.
Když už se stane, že řidič zůstane na přejezdu s vozidlem stát, musí se snažit vůz co nejrychleji odstranit. Pokud to nezvládne sám, přivolat pomoc například přes linku tísňového volání. Když už není možné ani to, rozhodně vozidlo opustit. Při případné srážce s vlakem je pravděpodobné, že dojde k úplnému zdemolování vozidla a také viník zaplatí způsobené škody a může být i stíhán například pro trestný čin obecné ohrožení. Pokud řidič s vozidlem uvízne mezi staženými závorami, nezbývá než se rozjet a závory přerazit, jsou i na to konstruovány. Poškodí si sice vozidlo, ale zachrání život. Opět musí počítat s náhradou škody za poškozené zařízení.
Brzdná dráha vlaku je podstatně delší než u automobilu, a tak k úplnému zastavení vlakové soupravy je někdy potřeba i celého kilometru. Strojvůdce tedy nemusí překážku na kolejích včas zaregistrovat a nemá tak dostatek času na zastavení.




The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
so 21.03.2009 11:09



0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka