Nádraží v kraji se postupně mění k lepšímu

Vlaková nádraží v Plzeňském kraji pomalu mění svoji tvář. Za miliony korun se opravují a modernizují budovy, nástupiště, přibývá osvětlení a zlepšuje se například úroveň sociálního zařízení.

Cílená propagace v Plzni

Vlaková nádraží v Plzeňském kraji pomalu mění svoji tvář. Za miliony korun se opravují a modernizují budovy, nástupiště, přibývá osvětlení a zlepšuje se například úroveň sociálního zařízení. I když cestující by ještě mnohé věci na nádražích změnili, postupné zlepšení úrovně a prostředí nádražních budov připouštějí i jinak negativističtí cestující. Z asi dvou desítek lidí, které ČTK na plzeňském nádraží oslovila, vůbec žádné změny nádraží k lepšímu nezaznamenali dva lidé.
Asi nejvýraznější a také nejnákladnější proměny by mělo doznat hlavní plzeňské nádraží. České dráhy jej zahrnuly do projektu Živá nádraží, který se snaží proměnit nádraží v přirozená centra měst. Lidé tam mají mířit kvůli cestování i za doplňkovými službami - do kadeřnictví, obchůdků či kaváren.
Původní plány počítaly s tím, že secesní budova by mohla být opravena za několik set milionů korun do konce roku 2007, kdy oslaví sto let. To se ale nepodaří. Dráhy vyhlásily loni soutěž na investora, nikdo se nepřihlásil. "V železniční stanici Plzeň hlavní nádraží se připravuje opakované výběrové řízení pro partnera v projektu Živá nádraží, který by měl předložit projekt na revitalizaci jak výpravní budovy, tak i okolních prostor," řekla ČTK Hana Bednářová z tiskového oddělení Českých drah.
Přestože rekonstrukce ještě nezačala, cestující už nyní registrují změny. "Vlakem jsem jel naposledy před 15 lety a nedělal jsem si moc iluzí, ale musím přiznat, že mě plzeňské nádraží příjemně překvapilo. Restaurace už není klasicky otřesná nádražní putyka, je tu i pár obchůdků," řekl například sedmatřicetiletý muž z Klatov. "K fungování drah mám dost výhrad, ale je pravda, že nádraží se v poslední době trochu vylepšují," připustil také Václav Zavřel z Rokycanska.
V kraji České dráhy v minulých dvou letech milionovými náklady rekonstruovaly stanice nebo zastávky Horažďovice předměstí, Bezdružice, Konstantinovy Lázně, Špičák, Železná Ruda, Železná Ruda-město a Plzeň-zastávka, vyjmenovala Bednářová. Například na zastávce Železná Ruda-město je opravena budova, nástupiště, sociální zázemí a restaurace.
Plzeňanům slouží od předloňska nová zastávka za 18 milionů korun v rekreační oblasti Bolevec na trati na Žatec. Peron má bezbariérový přístup a čekárnu z bezpečnostního skla. U stanice je parkoviště pro 30 vozů. Stejně jako na některých jiných místech v kraji i tam občas zastávku poškodí vandalové.
Další zastávky opravují dráhy například ve Stříbře a Kokašicích. "Rekonstrukce jsou před dokončením a měly by být dokončeny ke konci léta," uvedla Bednářová. Na další období se připravují rekonstrukce dvou šumavských zastávek, a to Hamry-Hojsova Stráž a Hojsova Stráž-Brčálník.
"Cestujeme se dvěma dětmi na Šumavu a jsem ráda, že v Plzni i v Železné Rudě už nádraží vypadají civilizovaněji. Je docela důležité, že jsou tu už trochu důstojnější toalety," řekla mladá matka. Také aktivista Martin Hyťha z organizace Děti Země připouští, že úroveň nádraží se zlepšuje. "Dráhy mají určitě plno jiných problémů, ale osobně si myslím, že nádraží se opravdu zlepšují.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
07.07.2006 08:24



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka