Nová silnice umožní autobusové propojení na Šumavě

Dnes bude za přítomnosti náměstka hejtmana Plzeňského kraje Ing. Vladislava Vilímce a radního PK pro oblast dopravy Ing. Miroslava Jaroše zahájena stavba Plzeňského kraje „Přeložka silnice II/190 Železná Ruda – Špičák“, nová silnice by měla být otevřena již na začátku roku 2009. Rozpočet stavby je c...

Jarní servisní akce AUTO CB

Dnes bude za přítomnosti náměstka hejtmana Plzeňského kraje Ing. Vladislava Vilímce a radního PK pro oblast dopravy Ing. Miroslava Jaroše zahájena stavba Plzeňského kraje „Přeložka silnice II/190 Železná Ruda – Špičák“, nová silnice by měla být otevřena již na začátku roku 2009. Rozpočet stavby je cca 95 mil. Kč a na jeho realizaci přispívá EU. Plzeňský kraj se na provedení této stavby bude podílet částkou dosahující 7,5% z celkových nákladů.
Projekt stavby zahrnuje výstavbu přeložky silnice II/190 o délce 963 metrů a stavbu nového železničního mostu s vyhovující podjezdnou výškou. Začátek trasy přeložky je 230 metrů před stávajícím železničním mostem ve směru ze Železné Rudy na Špičák a konec trasy v blízkosti penzionu „Jezerka“ ve vzdálenosti 963 metrů.
Hlavním smyslem projektu je zlepšení dopravního napojení v oblasti Špičák - Železná Ruda na nadřazenou silniční síť I. třídy I/27, celkové zlepšení dopravních podmínek pro rozvoj cestovního ruchu a zvýšení bezpečnosti silničního provozu a pohybu pěších v turisticky atraktivní lokalitě. Stavba umožní propojení silnice II/191 a I/27, což mj. znamená, že v turisticky nejatraktivnější části Šumavy bude nově umožněno autobusové propojení Nýrska, Hojsovy Stráže, Špičáku a Železné Rudy. Po dokončení stavby bude stávající komunikace využívána v kategorii místní komunikace jako přístup k budoucí obytné zóně.
Projektovou dokumentaci začala v roce 2003 zpracovávat firma Pontex s.r.o. V roce 2005 bylo vydáno územní rozhodnutí a v letošním roce bylo na akci vydáno stavební povolení. V zadávacím řízení na zhotovitele stavby byla vybrána firma SDS EXMOST Brno.
Přeložka silnice je navržena v kategorii S 7,5/50 a most rozepřený deskový železobetonový se zabetonovanými ocelovými nosníky s plošným založením na roznášecím polštáři. Odvodnění komunikace bude zajištěno přes nezpevněnou krajnici do silničních příkopů, které jsou vyústěny přes propustky v místech současných vodotečí. Nový železniční most nahradí stávající most, který nevyhovoval zejména z hlediska podjezdné výšky, šířkového uspořádání a rozhledových poměrů.
Tato stavba bude spolufinancována ze strukturálních fondů EU a Plzeňským krajem. Akce je zahrnuta v rámci ROP NUTS II Jihozápad v prioritní ose Dostupnost center a oblasti podpory Modernizace regionální silniční sítě. Předfinancování dotace z EU je zajištěno z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury. Celkové předpokládané náklady na realizaci této stavby jsou ve výši 95 mil. Kč.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
út 13.05.2008 11:57



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka