Situace okolo dovozu ojetých aut se opět vyhrotila. Celní ředitelství v Plzni vydalo vyhlášku, která měla od 1.ledna zjednodušit a vyjasnit kritéria schvalující dovoz ojetin a zamezit dovozu vraků. Ve skutečnosti došlo ale k úplnému opaku. Na každém hraničním přechodu si celníci pravidla vykládají po svém. Dovést do Čech třeba jen rok starý nehavarovaný automobil je tak od začátku roku téměř nemožné. --odtavec--Jestliže před novým rokem bylo možné některé ojetiny provést pouze přes určité hraniční přechody, od nového roku se situace a kritéria pro dovoz mění na hranicích doslova každou hodinu. Nový metodický pokyn upřesňující pravidla pro dovoz ojetin je celníky totiž chápán tak rozdílně, že na hraničních přechodech dochází k bouřlivým konfrontacím a dohadování i o téměř nové nepoškozené vozy.
Problémy s dovozem byly i u vozu vyrobeného v roce 1998, který splňuje všechny předepsané normy a rozhodně se nedá považovat vrak. Nový metodický pokyn vychází ze zákona o odpadech, podle kterého jsou celníci povinni zkontrolovat, zda-li dovážené zboží není odpadem. Zároveň měl znemožnit dovoz totálních vraků, ze kterých jsou později použity pouze doklady a využívány například k legalizaci kradených aut. --odtavec--Za odpad jsou považována auta, která už nemůžou sloužit svému původnímu účelu starší osmi let, například mají totálně poškozenou karosérii, popřípadě jsou vyhořelá nebo zaplavená. I tyto auta lze dovést jako odpad, pouze však s povolením ministerstva životního prostředí, pouze však bez provozních náplní. Konečné stanovisko v případě pochybností vydá krajský úřad, odbor životního prostředí.
Ještě před deseti lety, kdy byl po cizích autech hlad se dalo prodat téměř cokoliv. Dnes se prodávají především zachovalé vozy staré 5-7 let. Starší a v horším stavu pouze výjimečně.