Nový jízdní řád přiveze v neděli na Plzeňsko i ´metro´

V neděli 12. prosince vstupuje v platnost nový jízdní řád pro rok 2011. V Plzeňském kraji je připravován ve spolupráci s organizátorem a koordinátorem veřejné dopravy POVED Plzeň. Jízdní řád zahrnuje celkem 558 vlaků. Počet vlakokilometrů dosáhne 5 568 913, což ve srovnání s letošním rokem navýšení ...

Cílená propagace v Plzni

V neděli 12. prosince vstupuje v platnost nový jízdní řád pro rok 2011. V Plzeňském kraji je připravován ve spolupráci s organizátorem a koordinátorem veřejné dopravy POVED Plzeň. Jízdní řád zahrnuje celkem 558 vlaků. Počet vlakokilometrů dosáhne 5 568 913, což ve srovnání s letošním rokem navýšení o 2,8 %. Začne jezdit nový příměstský spoj tzv. Plzeňská linka mezi Kozolupy a Blovicemi. Nový koncept jízdního řádu vejde v platnost na trati Plzeň – Blatno u Jesenice a Mladotice – Kralovice. Zásadní změna jízdního řádu nastane v souvislosti s výstavbou III. železničního koridoru v úseku Plzeň – Cheb, která se ale projeví až po ukončení nepřetržité výluky v květnu 2011.

Regionální osobní dopravu objednává Plzeňský kraj. Dálkovou dopravu, tedy rychlíkové spoje a vlaky kategorie Ex, České dráhy realizují na základě objednávky ministerstva dopravy. Rozsah IDS zůstává stejný jako v jízdním řádu 2010. Ke změně došlo pouze v úseku mezi Plzní a Rokycany, kde budou doklady IDS uznávány ve vlacích kategorie R a Ex pouze v kombinaci zón P+ Z.

Změny v jízdním řádu v Plzeňském kraji

Trať 160 Plzeň – Žatec
- na základě spolupráce Plzeňského a Ústeckého kraje bude jezdit nový pár rychlíků z Plzně do Mostu a zpět; z Plzně hl.n. bude nový vlak R 1260 odjíždět ve 12:05 hodin, příjezd do Mostu bude v 14:50 hodin, z Mostu bude nový rychlík R 1263 odjíždět v 15:05 hodin, příjezd do Plzně bude v 17:54 hodin, dále z původních spěšných vlaků Sp 1990 (odjezd z Plzně v 6:05 hodin) a Sp 1991 (příjezd do Plzně hl.n. v 8:56 hodin) z Plzně do Mostu a zpět budou v novém jízdním řádu také rychlíky, všechny výše uvedené rychlíky jsou v objednávce krajských úřadů
- osobní vlaky nově pojedou z Plzně do Žihle a nebudou projíždět do Podbořan
- v novém konceptu jízdního řádu objednatel preferoval posílení počtu vlakových spojů v úseku Plzeň – Plasy s návazností na autobusové linky
- koncept představuje dvouhodinový takt (odjezd vlaků z Plzně v sudou hodinu a 17 minut) doplněný ve špičkách přidanými vlaky
- v úseku, kde byly vlaky zrušeny dopravní obslužnost zajistí nové autobusové linky
- rozšířil se počet zastávek na znamení (Obora u Kaznějova, Horní Hradiště, Mladotice zastávka, Potvorov)

Trať 170, 190 Plzeňské linky
- první příměstská linka v Plzeňském kraji
- zajistí přímé spojení mezi Kozolupy a Blovicemi bez přestupu v Plzni hl.n.
- 9 párů vlaků bude jezdit v dvouhodinovém taktu soupravou Reginova
- odjezd z Plzně hl.n. do Kozolup je v kromě prvního spoje v lichou hodinu a 39 minut. Odjezd z Plzně hl.n. do Blovic je v sudou hodinu a 24 minut

Trať 170 Plzeň - Cheb
- v návaznosti na postupující práce na III. železničním koridoru nastanou změny v jízdním řádu i na trati Plzeň – Cheb; tyto změny se však projeví až po ukončení výlukové činnosti od 1. května 2011, kdy přestane platit výlukový jízdní řád
- největší změnou je spojení několika dřívějších osobních vlaků do jednoho přímého vlaku bez přestupování; takové přímé spoje budou jezdit z Plzně do Chebu a z Plzně do Karlových Varů a zpět.
- došlo k minutovým posunům časových poloh u osobních vlaků, z Plzně hl.n. budou vlaky odjíždět v sudou hodinu a 33 minut (v minulém jízdním řádu odjížděly v sudou hodinu a 35 minut); příjezdy osobních vlaků z Chebu (z Karlových Varů) do Plzně hl.n. bude v lichou hodinu a 26 minut.
- naopak byly zrušeny vlaky z Plzně hl.n. do Stříbra s odjezdem z Plzně hl.n. v 15:15 a 17:15 hodin včetně jejich obratů s příjezdem do Plzně hl.n. v 16:49 a 18:49 hodin

Trať 183 Plzeň – Železná Ruda-Alžbětín
- změní se časy ranních vlaků Plzeň – Klatovy z důvodu rovnoměrnějšího rozprostření nabídky spojů
- konkrétně vlak, který odjížděl z Plzně hl.n. v 4:22 hodin (Os 7510), bude nově odjíždět v 4:10 hodin, vlak s odjezdem z Plzně hl.n. v 5:20 hodin (Os 7502), bude nově odjíždět v 5:25 hodin a spoj z Plzně hl.n. v 6:34 hodin (Os 7512), bude nově odjíždět v 6:10 hodin
- v opačném směru se časová poloha změnila výrazněji u vlaku, který přijížděl do Plzně hl.n. původně v 5:57 hodin (Os 7513), nově bude přijíždět v 5:47 hodin a u spoje s příjezdem do Plzně hl.n. původně v 6:27 hodin (Os 7515), nově bude přijíždět v 6:34 hodin

Trať 190 Plzeň – České Budějovice

- vlak, který vyjížděl v pracovních dnech z Nepomuku ve 4:28 (Os 8961) do Strakonic, bude nově jezdit z Horažďovic předměstí v 4:38 hodin (o 16 minut dříve) z důvodu přípojové vazby od vlaku ze Sušice, který přijede do Horažďovic předměstí v 4:36 hodin
- vlak ze Strakonic s odjezdem v 5:47 hodin (Os 8960) bude zachován beze změny jako v minulém jízdním řádu
- všechny ostatní osobní vlaky v úseku Horažďovice předměstí – Strakonice a zpět jezdit nebudou, jedná se o 5 párů málo využívaných vlaků; důvodem jsou úspory na návrh Jihočeského kraje
- vlakové spoje budou částečně nahrazeny autobusovými linkami.

Na ostatních tratích jsou drobné změny, obvykle minutové úpravy pro zlepšení přípojů.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
so 11.12.2010 14:07



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka