Nový jízdní řád přiveze v prosinci na Tachovsko Pendolino

V neděli 15. prosince začíná platit nový jízdní řád pro rok 2014. V Plzeňském kraji je připravován ve spolupráci s organizátorem a koordinátorem veřejné dopravy POVED Plzeň. Jízdní řád zahrnuje celkem 499 vlaků v působnosti KCOD Plzeň, z toho jezdí denně 215 vlaků, o sobotách a nedělích 227 spojů a ...

Cílená propagace v Plzni

V neděli 15. prosince začíná platit nový jízdní řád pro rok 2014. V Plzeňském kraji je připravován ve spolupráci s organizátorem a koordinátorem veřejné dopravy POVED Plzeň. Jízdní řád zahrnuje celkem 499 vlaků v působnosti KCOD Plzeň, z toho jezdí denně 215 vlaků, o sobotách a nedělích 227 spojů a pouze v pracovních dny jezdí 205 vlaků. Regionálních spoje ujedou 5 264 235 vlakokilometrů, což představuje redukci o 5,6 % ve srovnání s minulým rokem.
Regionální osobní dopravu objednává Plzeňský kraj. Dálkovou dopravu, tedy rychlíkové a expresní spoje, České dráhy realizují na základě objednávky ministerstva dopravy. Vedle drobných úprav časové polohy nebo změny v časovém omezení provozu u jednotlivých spojů budou největší novinkou četnější jízdy přímých vlaků SC Pendolino mezi severní a střední Moravou a západními Čechami (Plzeň, Stříbro, Planá u Mariánských Lázní, Mariánské Lázně, Cheb, Františkovy Lázně). Nově pojedou tyto spoje dvakrát denně téměř po celý týden. Spoje budou odjíždět z Bohumína v 5:11 (kromě neděle, kdy pojede tento vlak jen v úseku Praha – Františkovy Lázně) a v 7:11 a do Františkových Lázní dorazí přibližně za 6 hodin v 11:24 a ve 13:27. Zpět se budou spoje vracet z Františkových Lázní ve 12:36 a 14:36 a do Bohumína přijedou v 18:52 a ve 20:52. Mezi Prahou a Plzní bude trvat cesta vlaky SC Pendolino 1 hod. a 24 min., resp. 1 hod. a 26 min., mezi Prahou a Chebem s větším počtem zastávek než dosud to bude 2 hod. a 33 min., resp. 2 hod. a 34 min.

Vlaky SC Pendolino pojedou v úseku Plzeň – Františkovy Lázně a zpět na objednávku ministerstva dopravy místo klasických rychlíků, to znamená, že budou v tomto úseku ve 2. třídě bez povinné rezervace (místenky).

Nejvýznamnější změny v regionální dopravě v Plzeňském kraji

* Zcela nový koncept jízdního řádu na trati Plzeň – Domažlice díky nasazení nových motorových jednotek RegioShark.

* Sníží se počet průjezdných vlaků do Bavorska. V úseku Špičák – Železná Ruda-Alžbětín – (Plattling) pojedou dva páry denně. Rovněž v úseku Domažlice – Furth im Wald budou jezdit dva páry příhraničních regionálních vlaků denně. V obou případech je důvodem redukce nízké využití v minulých letech. Původně jezdilo na každém přechodu 6 párů regionálních vlaků.

* Jednotky RegioShark začnou nově jezdit o sobotách a nedělích také na některých spojích na trati Plzeň – Žatec a Rokycany – Plzeň – Mariánské Lázně.

* Celkem čtyři soupravy s řídícím vozem řady Bfhpvee budou jezdit v úseku Mariánské Lázně – Plzeň hl.n. – Rokycany – Zdice – (Beroun). Sníží se tak počet přestupů ve stanici Plzeň hl.n.

* Pokračují intenzivní práce na přestavbě železniční stanice Plzeň hl.n. V novém jízdním řádu budou tyto práce pokračovat a k tomu ještě dojde k zahájení rekonstrukce III. tranzitního koridoru Rokycany – Chrást u Plzně – (Plzeň hl.n.). Stavba se uskuteční za plného provozu všech vlaků, z tohoto důvodu zůstal nový jízdní řád v úseku Rokycany – Chrást u Plzně koncipován pro jednokolejný provoz, aby probíhající stavbou docházelo minimálně k narušování pravidelnosti železničního provozu. Přesto se i v tomto úseku objeví ojediněle i náhradní autobusová doprava.


Změny v regionální dopravě na jednotlivých tratích Plzeňského kraje

Trať 160 Plzeň hl.n. – Žatec

* Na trati je zachován původní koncept jízdního řádu a dochází pouze k drobným změnám. Osobní vlak s odjezdem z Plzně hl.n. ve 12:18 nebude jezdit až do Mladotic, ale jízdu ukončí v Plasích. Stejně tak obratový spoj nebude vyjíždět z Mladotic, ale z železniční stanice Plasy ve 14:51.

* Rychlíky R 1182 s odjezdem z Plzně hl.n. v 18:05 a R 1181 s příjezdem do Plzně hl.n. v 7:52 budou v novém jízdním řádu zastavovat také ve stanici Vroutek.

Trať 162 Rakovník – Kralovice u Rakovníka

* V úseku Kralovice u Rakovníka – Čistá došlo k redukci rozsahu na tři páry v sobotu a neděli a jeden pár ve dnech školního vyučování.

Trať 170 Plzeň hl.n. – Beroun

* Na trati 170 bude v úseku Rokycany – Chrást u Plzně z důvodu stavebních prací na rekonstrukci III. tranzitního koridoru zaveden jednokolejný provoz. V novém jízdním řádu je zachovaný původní koncept s minimálními posuny vlaků, k redukci došlo u málo využívaných spojů.

* Osobní vlak do Mariánských Lázní s odjezdem z Plzně hl.n. ve 4:10 v pracovní dny a sobotu nebude jezdit. Důvodem redukce je nízký zájem cestujících.

* Vlak, který vyjížděl v 8:03 z Rokycan do Mariánských Lázní, bude v novém jízdním řádu jezdit v úseku Rokycany – Chrást u Plzně v pracovních dnech, původně jezdil denně v celé trase.

* Vlak, který vyjížděl v 10:03 z Rokycan do Plzně hl.n. v pracovních dnech, byl z důvodu kolizí trasy s vlaky dálkové dopravy při jednokolejném provozu v úseku Rokycany – Chrást u Plzně zrušen.

* Vlak, který vyjížděl ve 12:03 z Rokycan do Plzně hl.n. v pracovních dnech a o sobotách, byl z důvodu kolizí trasy s vlaky dálkové dopravy při jednokolejném provozu v úseku Rokycany – Chrást u Plzně zrušen.

* Vlak, který vyjížděl v 14:03 z Rokycan do Plané u Mariánských Lázní, bude v novém jízdním řádu vyjíždět z Chrástu u Plzně ve 14:15, v úseku Rokycany – Chrást u Plzně jezdit nebude.

* Z Pňovan do Plzně hl.n. pojede ve 20:18 nový vlak Os 7337, který bude jezdit o sobotách.

* Vlak Os 7307, který přijížděl do Plzně hl.n. v 21:26, nepojede.

Trať 175 Rokycany – Nezvěstice

* Je zachován původní koncept jízdního řádu s minimálními úpravami časové polohy vlaků, došlo však k redukcím u málo využívaných spojů.

Trať 176 Chrást u Plzně – Radnice

* U vlaků na trati 176 došlo k minutovým posunům jejich časové polohy v návaznosti vlaky na trati 170.

Trať 177 Pňovany – Bezdružice

* Osobní vlak Os 27318, který odjížděl z Pňovan v 15:07, bude v novém jízdním řádu jezdit v pracovních dnech a od 28. dubna do 3. října bude jezdit denně, původně jezdil denně.

* Osobní vlak Os 27319, který odjížděl z Bezdružic ve 14:12, bude v novém jízdním řádu jezdit v pracovních dnech a od 28. dubna do 3. října bude jezdit denně, původně jezdil denně.

Trať 178 Svojšín – Bor

* Z důvodu minimálního využívání a také z důvodů ekonomických nebude v novém jízdním řádu jezdit osobní vlak Os 17310, který odjížděl ze Svojšína ve 20:41 do Boru, a rovněž nebude jezdit osobní vlak Os 17311, který odjížděl z Boru v 20:13 do Svojšína.

* Osobní vlak Os 17306, který odjížděl ze Svojšína v 17:27 do Boru, bude jezdit denně, původně jezdil v pracovních dnech a o sobotách, denně pak jen od 20. května do 21 září.

* Osobní vlak Os 17307, který odjížděl z Boru v 16:33 do Svojšína, bude jezdit denně, původně jezdil v pracovních dnech a o sobotách, denně pak jen od 20. května do 21 září.

* Osobní vlak Os 17308, který odjížděl ze Svojšína v 19:27 do Boru, bude jezdit denně (kromě 24., 25. a 31. prosince), původně jezdil v pracovních dnech a svátcích.

* Osobní vlak Os 17309, který odjížděl z Boru 18:13 do Svojšína, bude jezdit denně (kromě 24., 25., 31. prosince), původně jezdil v pracovních dnech a svátcích.

Trať 180 Plzeň – Domažlice

* České dráhy nabídnou cestujícím na trati 180 zcela nový koncept jízdního řádu. Kromě vlaků se zaměstnaneckou a školní frekvencí v pracovních dnech budou vlaky vedeny novými motorovými jednotkami řady 844 (RegioShark), které jsou nízkopodlažní, klimatizované, mají elektronický informační systém, jsou vybaveny vakuovým WC a umožňují připojení k internetu v závislosti na pokrytí území operátory. Základem jízdního řádu v pracovních dnech je v lichém i sudém směru hodinový takt vyjma dopoledního sedla. O sobotách a nedělích jezdí vlaky ve dvouhodinovém taktu. Minutové odchylky od taktových časů byly vynuceny potřebou zachování přípojových vazeb a časovou polohou vlaků dálkové dopravy. Tři páry vlaků vedených motorovou jednotkou řady 844 (RegioShark) zajíždějí na zastávku Domažlice město.

* Z důvodu minimálního využívání a také z důvodů ekonomických byly zrušeny 4 páry vlaků, které jezdily z Domažlic do Furth im Wald. Ponechány byly pouze dva páry, které budou jezdit denně. Jsou to osobní vlaky Os 5770 s odjezdem z Domažlic v 8:27 do Furth im Wald a Os 5772 s odjezdem z Domažlic v 16:30 do Furth im Wald. V opačném směru pak bude vlak Os 5771 odjíždět z Furth im Wald v 9:00 do Domažlic a vlak Os 5773 bude odjíždět z Furth im Wald v 18:59 do Domažlic.

Trať 181 Nýřany – Heřmanova Huť

* Z důvodu změny konceptu jízdního řádu na trati 180 došlo rovněž k řadě změn časových poloh a omezení u vlaků také na trati 181.

* Poslední spoje s odjezdy z Nýřan ve 23:23 do Heřmanovy Hutě a ve 23:42 z Heřmanovy Hutě zpět do Nýřan z důvodu minimálního využívání nepojedou.

Trať 182 Poběžovice – Staňkov

* Z důvodu změny konceptu jízdního řádu na trati 180 došlo rovněž k řadě změn časových poloh a omezení u vlaků také na trati 182. Méně frekventované vlaky byly redukovány.

* Osobní vlak Os 17408 bude odjíždět ze Staňkova ve 14:09, tj. o 30 minut později, a bude výrazně zkrácen jeho pobyt v Horšovském Týně. Tento vlak bude jezdit v pracovní dny, původně jezdil v pracovních dnech a o sobotách.

Trať 183 Plzeň hl.n. – Klatovy – Železná Ruda-Alžbětín

* Je zachován původní koncept jízdního řádu s minimálními úpravami časové polohy vlaků, došlo však k řadě redukcí u málo využívaných spojů.

* Osobní vlak Os 7504, který odjížděl z Plzně hl.n. v 8:10, bude v novém jízdním řádu jezdit v úseku Klatovy – Železná Ruda-Alžbětín pouze o sezóně v období od 15. prosince – 16. března a 14. června – 21. září, původně jezdil denně v celé trase.

* Osobní vlak Os 7566, který odjížděl z Klatov v 19:15, bude jezdit v novém jízdním řádu pouze v pracovní dny (kromě 31. prosince), původně jezdil denně.

* Osobní vlak Os 7501, který odjíždí ze Železné Rudy-Alžbětína v 15:26, bude v novém jízdním řádu jezdit v úseku Železná Ruda-Alžbětín – Klatovy pouze o sezóně v období 15. prosince – 16. března a 14. června – 21. září, původně jezdil denně v celé trase.

* Z původních šesti párů průjezdných vlaků z Plattlingu přes Železnou Rudu-Alžbětín na Špičák a zpět zůstanou dva páry, které budou jezdit denně. Budou přijíždět na Špičák v 9:27 a 18:24 a ze Špičáku budou odjíždět v 9:33 a 18:33.

Trať 184 Domažlice – Tachov – Planá u Mariánských Lázní

* Je zachován původní koncept jízdního řádu s minimálními úpravami časové polohy vlaků, došlo však k některým redukcím u málo využívaných spojů.

* Vlak Os 27553, který odjížděl z Klenčí pod Čechovem ve 20:17 do Domažlic, nově nepojede.

* Poslední pár osobních vlaků s odjezdy z Tachova ve 22:17 do Mariánských Lázní a z Mariánských Lázní ve 22:52 zpět do Tachova nově nepojede.

Trať 185 Horažďovice předměstí – Klatovy - Domažlice

* Je zachován původní koncept jízdního řádu s minimálními úpravami časové polohy vlaků, došlo však k některým redukcím u málo využívaných spojů.

* Vlak, který odjížděl ze Sušice ve 4:32 do Klatov bude v novém jízdním řádu jezdit v pracovních dnech, původně jezdil denně.

Trať 190 Plzeň hl.n. – Horažďovice předměstí

* Je zachován původní koncept jízdního řádu s minimálními změnami.

* Osobní vlaky z Plzně budou přijíždět do Horažďovic předměstí vždy o minutu později, tj. vždy v 16. minutu (původní čas příjezdu byl v 15. minutu).

Nasazení nových a modernizovaných souprav na tratích v Plzeňském kraji

Trať 160 Plzeň hl.n. – Žihle: 65 % spojů – Regionova 814+914; cca 4 % spojů – RegioShark 844

Trať 170 Plzeň hl.n. – Kozolupy: 40 % spojů – Regionova 814+914

Trať 170 Mariánské Lázně – Plzeň hl.n. – Rokycany – Zdice – Beroun cca 40 % spojů – souprava s řídícím vozem Bfhpvee295; Mariánské Lázně – Plzeň hl.n. – Chrást u Plzně (cca 6 % spojů – RegioShark 844)

Trať 175 Rokycany – Příkosice: 95 % spojů – Regionova 814+914

Trať 176 Chrást u Plzně – Radnice: 90 % spojů - Regionova 814+914

Trať 180 Plzeň – Domažlice: cca 94 % spojů – RegioShark 844

Trať 181 Nýřany – Heřmanova Huť: 100 % spojů – Regionova 814+914

Trať 184 Domažlice – Tachov – Planá u Mariánských Lázní: cca 55 % spojů – Regionova 814+914

Trať 185 Domažlice – Klatovy – Horažďovice předměstí: cca 60 % spojů – Regionova 814+914

Trať 190 Plzeň hl.n. – Blovice: 31 % spojů, Regionova (814+914)

Na tratích 180, 160 a 170 jsou nasazeny nové jednotky řady 844 RegioShark. V minulém jízdním řádu probíhalo jejich postupné uvádění do provozu. V současné době mají České dráhy k dispozici plný počet 9 jednotek. Z tohoto počtu je 7 jednotek spolufinancováno z prostředků EU v rámci Regionálního operačního programu Jihozápad a 2 jednotky zakoupily České dráhy z vlastních prostředků. Na trati Klatovy – Železná Ruda-Alžbětín budou nově nasazeny modernizované přípojné motorové vozy.

Do rychlíků zamíří více modernizovaných, komfortních vozů

Modernizace vozidlového parku dálkových vlaků bude v roce 2014 pokračovat také u dalších linek. Do provozu budou uvedeny poslední modernizované, bezbariérové vozy typu Bbdgmee, které se objeví na spojích Plzeň – České Budějovice – Brno. Další modernizované vozy typu ABpee (1. a 2. třída, klimatizace, el. zásuvky) a Bdtee (tzv. malá modernizace vozů 2. třídy, např. místa na kola, el. zásuvky) budou během nadcházejícího roku nasazeny např. na spoje Praha – Plzeň – Klatovy (– Železná Ruda).


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
ne 24.11.2013 10:15



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka